×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
فعالان بخش خصوصی مجارستان در راه تهران

اقتصادتهران: هیات بلندپایه‌ای از مجارستان متشکل از چند وزیر و ۱۱۳ نماینده بخش خصوصی این کشور اواسط مهرماه سال جاری به تهران سفر خواهند کرد و به منظور گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با مقامات عالی اقتصادی و فعالان بخش خصوصی کشورمان دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ولی‌الله افخمی‌راد رییس سازمان توسعه تجارت در دیدار «یانوش کوواچ» با وی، با اشاره به اینکه این سازمان هماهنگی‌های لازم را برای دیدار فعالان اقتصادی ایران با تجار و بازرگانان مجارستانی در زمان حضور این هیات در تهران فراهم خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد: از این پس با توجه فضای ایجاد شده در روابط ایران با کشورهای جهان، همکاری‌های اقتصادی دو کشور گسترش یابد.

رییس سازمان توسعه تجارت افزود: ایران در دوران تحریم، توانست با اتکا به توان داخلی به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست پیدا کند و امروز زمینه گسترش روابط تجاری و اقتصادی با هدف گسترش صادرات کالا و خدمات از ایران به کشورهای همسایه بیش از پیش فراهم شده است.

یانوش کوواچ سفیر مجارستان در تهران نیز که تسلط خوبی بر زبان فارسی دارد، در این دیدار گفت: ما امیدواریم با برگزاری نشست‌های دوجانبه میان فعالان اقتصادی دو کشور، زمینه‌های همکاری با ایران بررسی و گام‌های بلندی در این خصوص برداشته شود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های گسترده‌ای که تهران نسبت به گذشته پیدا کرده است، اظهار امیدواری کرد: در مرحله جدید چندین قرارداد در چهارچوب سفر هیات تجاری این کشور به ایران به امضاء برسد و مناسبات فیمابین درعرصه‌های اقتصادی و تجاری دو کشور گسترش یابد.

شایان ذکر است که بر اساس برنامه‌های تنظیم شده، ۱۱۳ نماینده بخش خصوصی مجارستان به همراه چند تن از وزرای این کشور اواسط مهرماه با بیش از ۳۰۰ شرکت ایرانی دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت.

خانه تجارت ملی مجارستان نیز در نظر دارد در این سفر در راستای گسترش روابط تجاری و بازرگانی، تفاهمنامه همکاری با سازمان توسعه تجارت ایران منعقد کند.

تاکنون جلسات کمیسیون مشترک متعددی به ریاست وزارت امور اقتصادی و دارایی میان ایران و مجارستان برگزار شده است. همچنین موافقتنامه‌های همکاری در زمینه حمل‌ونقل هوایی و زمینی نیز به امضای دو طرف رسیده است اما عضویت مجارستان در اتحادیه اروپا موجب شد که موافقتنامه بازرگانی ایران و مجارستان متوقف و در چارچوب اتحادیه اروپا پیگیری شود.

در طول یک سال گذشته، دو هیات تجاری از مجارستان به ایران سفر کرده‌اند. همچنین هیات‌هایی از وزارت جهاد کشاورزی، شستا، شهرداری یزد و تهران و مجلس شورای اسلامی نیز به مجارستان اعزام شده‌اند.

افتتاح مرکز تجاری ایران در بوداپست توسط رایزن بازرگانی افتخاری ایران در مجارستان و افتتاح خانه تجارت مجارستان در تهران به تحرک روابط دو کشور کمک کرده است.

حضور هیات‌های تجاری کشورهای مختلف در تهران

این در حالی است که مدیرکل دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت از برگزاری همزمان نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و صنایع مخابرات در تهران خبر داد و گفت: حضور هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف و برگزاری بیش از ۱۸ همایش و کارگاه آموزشی از برنامه‌های جنبی این دو نمایشگاه است.

مجید شاه حسینی مدیرکل دفتر امور ترویج تجارت در گفت ­وگو با پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت گفت: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران و شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی به صورت همزمان در محل دائمی نمایشگاه­ های بین‌المللی تهران درحال برگزاری است.

وی در تشریح کیفیت برگزاری این دو نمایشگاه افزود: نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران در فضایی به وسعت ۱۳ هزار و ۱۹۰ متر مربع مشتمل بر ۱۲ هزار و ۱۴۷ متر مربع فضای داخلی و یک هزار و ۴۳ متر مربع فضای خارجی با حضور ۲۸۹ شرکت داخلی و ۶۳ شرکت خارجی از ۱۷ کشور دنیا از جمله ایتالیا، فرانسه، انگلیس، بلژیک و هلند دایر شده است.

وی افزود: مشارکت­ کنندگان در این رویداد محصولات خود را در زمینه انواع لوله و اتصالات پلیمری، تصفیه، فیلتراسیون و آب شیرین، لوله و اتصالات شیرآلات به معرض نمایش گذاشته‌اند.

شاه­ حسینی اظهار داشت: در این نمایشگاه هیات‌های تجاری ـ سرمایه­گذاری از کشورهای مختلف، ضمن بازدید از توانمندی­های جمهوری اسلامی ایران، مذاکراتی با واحدهای تولیدی ـ صادراتی ایران داشته­اند.

مدیرکل دفتر امور ترویج تجارت ادامه داد: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (تلکام) با هدف فراهم آوردن بستر مناسب‌تر برای انتقال فناوری‌های روز به کشور، ایجاد فرصت برای ارتباط مستقیم بین خریداران و فروشندگان کالا و خدمات، تشویق و ترغیب تولیدکنندگان برای رقابت پویا و تأمین نیازمندی‌ها آغاز شده است.

وی گفت: این رویداد در متراژ کل ۲۱ هزار و ۹۶۰ متر مربع مشتمل بر ۱۴ هزار و ۱۳ متر مربع فضای داخلی و هفت هزار و ۹۴۷ متر مربع فضای خارجی با حضور ۲۱۲ شرکت داخلی و ۸۰ شرکت خارجی از ۱۸ کشور دنیا از جمله ایتالیا، آلمان، تایوان و روسیه درحال برگزاری است.

شاه حسینی ادامه داد: این آمار رشد ۱۶ درصدی در متراژ مفید کل نسبت به دوره قبل را نشان می‌دهد، همچنین مشارکت‌کنندگان شرکت‌های داخلی و خارجی در این رویداد محصولات خود را در زمینه انواع سیستم‌ها، تجهیزات و سرویس‌های مخابراتی و ارتباطات، انواع آنتن­ها و کابل‌های مخابراتی، سیستم‌های ارسال و دریافت ماهواره‌­ای به معرض نمایش گذاشته‌اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches