×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
فرهنگ بیمه ساختمان در برابر آتش در کشور ضعیف است

اقتصادتهران: معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: فرهنگ بیمه ساختمان در برابر آتش سوزی در کشور ضعیف است و مهندسان و شهروندان ایرانی در مقابل خطراتی که آتش می تواند در ساختمانها ایجاد کند، حساسیت لازم را ندارند.

به گزارش ایرنا محمد شکرچی زاده، چهارشنبه در حاشیه نخستین همایش منطقه‌ای حفاظت ساختمانها در برابر حریق در مشهد به ایرنا افزود: فرهنگ ایمنی در برابر حریق در کشور ما به مراتب از زلزله کمتر است، در حالی که میزان وقوع حریق در ساختمان ها بیشتر از میزان وقوع زلزله است.

وی با اشاره به وقوع چند آتش سوزی گسترده در ساختمان های مرتفع شهرهای بزرگ نظیر پلاسکوی تهران و یا سلمان مشهد در ۲ سال اخیر، اظهار کرد: حادثه پلاسکو زنگ خطری برای مردم ایران بود که بدانند ساختمان های مرتفع نیز می توانند طعمه آتش شوند و تلفات مالی و جانی زیادی داشته باشند.

این مسئول در وزارت راه و شهرسازی گفت: پس از وقوع زلزله های بزرگ نیز، امکان بروز آتش سوزی های بزرگ در ساختمان ها وجود دارد.

شکرچی زاده اظهار کرد: برای مقوله آتش، در مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان پیش بینی هایی انجام گرفته که برای ساختمان های مختلف چه دستورالعمل ها و راهکارهایی در نظر گرفته شود تا ساختمانها بتوانند برای یک زمان معین در مقابل آتش قبل از مهار کامل، تاب بیاورند اما متاسفانه این مقررات به نحو مناسب در ساختمان ها اجرا نمی شود.

وی گفت: بعد از آتش سوزی برج قدیمی پلاسکو ‘طرح جامع ایمنی ساختمان های کشور’ در دستور کار مرکز تحقیقات راه و شهرسازی قرار گرفت و تکلیف تعیین شده از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی این بود که بتوانیم دستورالعمل های جدی تر و قابل اجرایی را برای ساختمان های موجود اعمال کنیم.

وی افزود: یکی از دستورالعمل های جدی این بود که حتما قوانین مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها رعایت شود و در صورت عدم رعایت، به آن ساختمان پایان کار داده نشود و دستگاه های نظارتی نیز بر روی این قضیه نظارت بیشتری داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: برای ساختمان های فعلی در کشور با توجه به سال ساخت آنها، سطوحی از ایمنی تعریف شد تا در آنها اعمال شود که متاسفانه عمده ساختمان ها فاقد بیمه هستند و از ظرفیت بیمه فقط در زمانی که ساختمان در حال ساخت است به منظور ایمنی کارگران و دست اندرکاران استفاده می شود، اما پس از بهره برداری ساختمان، این بیمه استفاده نمی شود.

وی اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته بیمه برای ساختمان هایی مثل پلاسکو که در برابر حریق آسیب پذیر باشند، اجباری است و هرچه موارد ناایمن ساختمان بیشتر باشد، هزینه های بیمه اش زیاد می شود لذا مالک ترجیح می دهد ساختمان خود را ایمن کند تا اینکه برای بیمه آن مقادیر هنگفتی هزینه پرداخت کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches