×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
فرصت نهفته در رکود و کسادی

اقتصادتهران: ضمن ابراز تاسف از رکود حاکم بر اقتصاد باید متذکر شد که عمر این عارضه ناخوشایند، همسان با عمر تاریخ اقتصاد بوده و در نگاهی واقع گرایانه، وجهی غیر قابل تفیکک از ابعاد مختلف دنیای پر فراز و نشیب تولید، تجارت وخرید و فروش است.

لذا آموزه‌های مهارت‌های مدیریت کسب و کار به عنوان یک توانایی ضروری برای مدیران و تصمیم گیرندگان بنگاه‌های اقتصادی است.

در صورت مسلح شدن به علم مواجهه با بحران رکود و کسادی می توانیم از مزایای خاص برخوردار شویم، از جمله :

۱-پیشی گرفتن از رقبا در صنعت خودمان. خبر شایان ذکر این است که، بنده به عنوان مشاور مهارت‌های رونق کسب و کار، با تعداد معدودی مدیر آشنا به این اصول برخورد داشته‌ام و چنانچه شما متدهای مدیریت بحران را فرا بگیرید، خیلی سریع از دیگران متمایز شده و پیش می‌افتید.

۲-به حداقل رساندن خسارت ناشی از رکود وکاهش نقدینگی. برخی تصمیمات مدیریتی مانند جراحی است، بدیهی‌ است به هر میزان که پزشک معالج حاذق‌تر باشد، جراحی با درد و خونریزی و لطمه‌های کمتری انجام خواهد شد.

۳-ضرب المثلی در علم مدیریت اقتصاد مصطلح می باشد که عنوان میکند: رکود کاتالیزر و یا تسریع کننده موفقیت است.! در واقع می توان به مدد راهکارهایی که در این فرصت بیان خواهد شد، رکود را دست مایه پیشرفت و موفقیت قرارداد. اگر بی اعتنا به دانش و تجربیایت علمی مدیریت بحران به ادامه فعالیت با روش متداول و قدیمی بپردازید، اولین خسارت هنگفت و قطعی به سلامت اعصاب، روان و جسم شما وارد خواهد شد، بنابراین برای حفظ سلامتی خودتان، و رونق کسب و کارتان و فروش بیشتر به این توصیه علمی، کاربردی و ایرانی توجه خاص فرمایید.

گام اول تا سوم : ۱- تمرکز ۲- تمرکز ۳- تمرکز

تخصیص منابع و امکانات مادی و معنوی( غیر ملموس ) به اموریکه در آن اگر بهترین نیستید، حداکثر رتبه سوم یا چهارم باشید و یا اینکه امکان رسیده به آن مرتبه باشد. زیرا یک ده آباد بهتر از صد شهر نیمه آباد موثر خواهد بود. (متد لیزری ) با انجام اسکن شجاعانه از امکانات خویش و سازمانتان تصمیم بگیرید که در کدام بخش نباید باشید. بله باز هم تاکید میکنم کنترل خود در مقابل وسوسه‌های بهره گیری از هر به ظاهر فرصت‌، یک هنر ناب مدیریتی است.

باید تصمیم بگیرید در کدام بخش به صلاح است که حضور داشته باشید. مواد لازم برای تحقق سه گام نخستین:

الف: مدیر شجاع و واقع بین که اطلاعات خود را به روز نموده است. ب: گروه مشاوران و اتاق فکر شجاع و خبره. ج: طراحی پرسش‌های شجاعانه با هدف شناخت هر چه دقیقتر سازمان. د:شجاعت شنیدن پاسخ‌های صحیح. ط: پرهیز از سنت گرایی غیر کارآمد و غیرعلمی و تن سپردن به تغییرات مورد نیاز. در علم عرفان سیر و سلوک، از این مرحله با عنوان ” ود آگاهی” یاد می‌شود.

احد حیدری؛ مدیر فروش سابق لبنیات پاک 

 

 

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches