×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
فرصت سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در تهران

اقتصادتهران: رئیس سازمان مدیریت استان تهران گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز سرمایه‌گذاری برای ۴۰ طرح اولویت‌دار در استان وجود دارد.

نعمت‌الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و دبیر همایش معرفی فرصت‌های توسعه و جذب سرمایه با اشاره به اینکه این همایش ۲۵ یا ۲۶ سال جاری برگزار خواهد شد، اظهار داشت: باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان شناسایی و شناخته شو د و پس از آن به بعد فرصت‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه این استان ۰٫۸ وسعت کشور را دارد، تصریح کرد: ۱۷٫۵ درصد از جمعیتی کشور در این استان متمرکز بوده و در حوزه تولید، صادرات و اقتصاد اثرگذار است.

به گزارش فارس، ترکی به شاخص‌های مهم اقتصادی استان تهران اشاره کرد و یادآور شد: یک چهارم تولید ناخالص داخلی سهولت دسترسی به مراکز تصمیم‌گیر اداری و اقتصادی، گردش سریع سرمایه و پایین بودن ریسک نسبی، وجود نیروی متخصص، موقعیت‌ جغرافیایی مناسب، بازار مصرف ۳۰ درصدی از کل مصرف کشور، افتتاح صنایع برتر، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و حمل و نقل، بالا بودن سطح عمومی دانش از جمله این شاخص‌های مهم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه ۵۲ درصد از درآمد کشور در استان تهران محقق می‌شود، بیان داشت: که ۵۶ درصد از سپرده‌های بانکی در این استان بوده و سهم ازش افزوده بالایی وجود دارد.

ترکی به ظرفیت‌های صنعتی در استان تهران اشاره کرد و گفت: ۱۶ هزار و ۸۷۵ واحد صنعتی فعال وجود داشته که ۱۹ درصد از واحدهای تولیدی صنعت در کل کشور محسوب می‌شود.

همچنین ۸ هزار و ۲۵۰ کارگاه صنعتی بالای ۱۰ نفر کارکن و ۶۵۰ معدن که با سهم ۱۱ درصدی در این استان مستقر هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ طرح بزرگ سرمایه‌گذاری از میان بسیاری از طرح‌ها گزینش شده که نیاز به ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه با اشتغال تقریبی ۷ هزار شغل وجود دارد و در این راستا کشورهای مختلفی خواهان سرمایه‌گذاری هستند و از ۱۸۷ کشور ۲۰ کشور پس از بررسی و گزینش به منظور تشریح و تبیین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری انتخاب شدند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches