×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
فرصتی برای خرید بدون چک و چونه

اقتصاد آنلاین: مهرداد عسگری: در حالی که برخی گرانی های بی سر و صدا و به دور از چشمان بازرسان بر قشر زیادی از مردم فشار وارد کرده است، برگزاری نمایشگاه های مختلف در فصول مختلف سال که مهم ترین هدف آن عرضه مستقیم کالا و خدمات است درمان و مسکنی موقتی برای خانوارهایی است که توان پرداخت هزینه های گزاف برای برخی اجناس را ندارند.

برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا که در چند سال اخیر با مشارکت ارگان های مختلفی صورت گرفته توانسته تا حدود زیادی رضایت مردم را در خرید اجناس مورد علاقه و دلخواه آن ها تامین کرده و به نوعی با استقبال همراه بوده است.

جدای از برگزاری چنین نمایشگاه هایی که توسط مسوولان وزارت صنعت برگزار می شود، برپایی غرفه ها در پارک های تهران در ایام ماه مبارک رمضان چند سالی است که مشتاقان زیادی را به سوی آن ها هدایت کرده است. این غرفه ها که معمولاً با هدف جمع آوری اجاره آن ها به سود کودکان کم بضاعت برپا می شود از استقبال مردمی خوبی برخوردار گشته و سیل متقاضیان را به پارک ها روانه می کند.

در ایام ماه مبارک رمضان امسال سری به پارک معلم واقع در بلوار معلم یافت آباد زدم تا از حال و هوای حاکم بر این بازار ها و گفت و گو با مردم و غرفه داران بیش تر مطلع شوم.

این پارک که غرفه های آن از حدود یکساعت پیش از افطار باز می شود (البته به جز مواد خوراکی) مشتریان زیادی را به سوی خود جذب می کند به طوری که با توجه به بافت آن منطقه افراد زیادی پس از افطار از آن بازدید به عمل می آورند. به محض ورود به پارک با خانواده هایی روبرو می شوی که بساط افطار خود را در چمن های پارک استوار کرده تا پس از میل مختصر افطاری به سوی غرفه ها روانه شوند. وقتی از یکی از افراد بازدید کننده در مورد حال و هوای پارک و اجناس فروخته شده در غرفه ها سوالی می پرسم بلافاصله می گوید: قیمت اجناس در این مواقع بسیار خوب است اما ای کاش مسوولان ترتیبی اتخاذ می کردند تا در تمام فروشگاه های مختلف در سطح شهر، قیمت ها اینگونه باشد تا در تمام مدت سال اگر نیاز به خرید مایحتاجی داشتی باشی بتوانی با قیمت مناسب آن را خریداری کنی.

رهگذر دیگری نیز می گوید، قیمت ها در غرفه های پارک فقط کمی نسبت به بیرون از فضای اینجا کم تر است و اگر گذرت نیفتد برای فرد صرف ندارد تا راه خود را دور کرده و به قصد خرید به اینجا بیاید بلکه این محل بیش تر به منفعت ساکنان این محیط است.

مهدی دلقندی، یکی از غرفه دارانی است که در این پارک مشغول به عرضه پوشاک است. وی که از میزان استقبال مردم رضایت دارد می گوید: در روزهای ابتدایی ماه رمضان تعداد بازدیدکنندگان بسیار کم بود و فروش خوبی حاصل نشد اما در روزهای اخیر که به پایان این ماه نزدیک می شویم استقبال افراد از این پارک بیش تر شده است.

وی از برخورد خوب مشتریان با یکدیگر ابزار رضایت دارد و می گوید: با توجه به فضای محدود در غرفه ها که ممکن است در پوشید لباس مزاحمتی برای مشتریان دیگر به وجود آید اما این قضیه در این محله برای افراد مشکلی درست نکرده بلکه آن ها در کنار همدیگر مشغول خرید می شوند.

در این رابطه سهیلا یزدان یار که به همراه پسرش در این مکان حضور دارد، غرفه دار دیگری است که از میزان بازدید مردم اصلا رضایت ندارد و دلخوری اش باعث شده تا هر روز در اندیشه افزودن بر کالاهایی باشد که با خود به این محل آورده است. وی معتقد است بازار در این منطقه از کشش مناسبی برخوردار نیست و مردم زیاد چانه می زنند. وی از اماکن دیگری که سال گذشته در آن بوده صحبت می کند که از استقبال بیش تری برخوردار بود.

در کش و قوس بازدید از غرفه های پارک با مستانه آقاسی، مدیر اجرایی پارک گپی زدم و نظر غرفه داران را به وی منتقل کردم. وی با بیان آن که روزانه به طور متوسط دو تا ۳ هزار نفر از این پارک بازدید می کنند، گفت: خوشبختانه پارک معلم با استقبال خوبی هم از سوی ساکنان این منطقه و هم اهالی سایر مناطق مواجه شده است. وی با اشاره به آن که برپایی غرفه ها برای پارک با همکاری شهرداری منطقه ۱۸ انجام گرفته خاطرنشان کرد: در این پارک که دومین پارک بزرگ تهران محسوب می شود برنامه های مختلفی از جمله جنگ شبانه در نظر گرفته شده که موجب افزایش استقبال همشهریان شده است.

آقاسی تصریح کرد: عواید حاصل از برپایی این غرفه ها به سود کودکان خیریه توانبخشی خیرالعمل در نظر گرفته شده است.

فتانه قدسی، از غرفه داران دیگری است که با آن که به شغل شریف فرهنگی مشغول است با همت فرزند خود یک ماهی را در این پارک به فعالیت مشغول شده است. وی هم از جمله ناراضیانی است که می گوید مردم برای خرید اجناس از ما زیاد چانه می زنند در صورتی که سود بسیار اندکی برای خود در نظر گرفته ایم تا رضایت آن ها جلب کنیم.

وی یکی از مواردی که موجب افزایش استقبال مردم می شود را تبلیغات عنوان کرد و گفت: در صورتی که تبلیغ بیش تری در خصوص پارک هایی که در آن کالاها مستقیم عرضه می شوند صورت گیرد مردم بیشتری برای خرید مراجعه می کنند.

در هرصورت چیزی که نظرم را بیش از هرچیز جلب کرد خانواده هایی بودند که با فرزندان خود از غرفه ها دیدن کرده و در فضایی آرام و به دور از هیاهو مشغول گشت و گذار هستند.

به نظر می رسد با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان افراد بیش تری از این پارک بازدید کنند.

 

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches