×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
فراگیری مهارت های فنی وحرفه ای راهگشای افزایش اشتغال زایی در کشور است

اقتصادتهران: امام جمعه شهرستان سرخه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به تولید و اشتغال در نامگذاری شعار سال ۹۶، گفت: با فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای از جوانان و نوجوانان، اشتغال زایی در کشور افزایش می یابد.

حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر در گفت و گو با ایرنا افزود: تحصیلات دانشگاهی به تنهایی نمی تواند راهگشای ایجاد اشتغال برای جوانان باشد و جوانان باید به سمت فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای سوق داده شوند.

وی اظهارداشت: مردم باید بدانند ظرفیت کار اداری در کشور بسیار محدود است و جوانان و نوجوانان با آموزش مهارت های فنی و حرفه ای، دیگر دغدغه بیکاری بعد از دانش آموختگی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: در بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب به افزایش تولید داخلی تاکید شد که و برای تحقق این امر مهم باید صنایع کوچک و کارخانه هایی که تعطیل شده بودند با کمک دولت و ارایه تسهیلات دوباره راه اندازی و فعال شوند.

وی اظهارامیدواری کرد در سال ۹۶، با حمایت مسوولان و همت و تلاش مردم، راهبردهای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به طور کامل در کشور محقق شود.

فاطمی بصیر تاکید کرد: با افزایش تولیدات داخلی با کیفیت و خرید کالاهای ایرانی از سوی مردم در نتیجه ایجاد اشتغال زایی بیشتر، اقتصاد رونق پیدا می کند و جامعه پویا و فعال تر خواهد شد.

امام جمعه شهرستان سرخه تصریح کرد: مردم باید برای محصولات داخلی ارزش قائل شوند و فرهنگ استفاده از محصولات داخلی در جامعه نهادینه شود.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح فرهنگ مصرف کالای خارجی در جامعه، گفت: مردم باید نیازهای زندگی خود را با خرید کالای ایرانی برطرف کنند.

وی گفت: به طور مثال در شهرستان سرخه صنایع دستی و مواد خوراکی مانند نان محلی و شیرمال بسیار ویژه ای تولید می شود و بسیاری از بانوان این شهرستان در منازل خود صنایع دستی و محصولات ارزشمندی را تولید می کنند که مردم با خرید آن می توانند از این تولیدات حمایت کنند.

وی گفت: دولتمردان با ارایه تسهیلات مناسب به این افراد می توانند آن ها را حمایت کنند و یکی از نیازهای اصلی این افراد ایجاد بازارچه های فروش محصولات است که با ایجاد بازارچه های صنایع دستی تولید این افراد افزایش می یابد و شغل های بیشتری به دنبال آن ایجاد می شود.

امام جمعه شهرستان سرخه تصریح کرد: در شهرستان سرخه کارخانه های گچ و نمک بسیار زیادی وجود دارد که با افزایش فعالیت این کارخانه ها و همچنین استفاده از نیروی بومی برای کارکردن در این کارخانه ها ، مشکل بیکاری شهرستان را تا حد زیادی مرتفع کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches