×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
فراهم شدن فرصت های شغلی پایدار توسط مهارت های فنی و حرفه ای

اقتصادتهران: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: متأسفانه شهروندان از ظرفیت و امکانات مراکز فنی و حرفه ای استان اطلاع کافی ندارند در حالیکه آموختن مهارت های فنی و حرفه ای زمینه فرصت های شغلی پایدار را فراهم می کند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا انصاری روز یکشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مفتح و الزهرای زنجان افزود: شهروندان باید از ظرفیت های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و ارائه آموزش های رایگان و با کیفیت مطلع شوند و از آن ها بهره ببرند و در این زمینه نقش رسانه های جمعی بسیار مهم و قابل توجه است.

وی با بیان اینکه برخی از تجهیزات و امکانات موجود در سطح برخی مراکز فنی و حرفه ای استان به ویژه مرکز شهید مفتح در سطح کشور کم نظیر است، اظهار کرد: کارآموزان زنجانی طی چندین سال متوالی در سطح مسابقات ملی مهارت با کسب مدال طلا در رشته های مختلف حایز رتبه های برتر شدند که این امر حاکی از کیفیت بالای آموزش در مراکز فنی و حرفه ای استان است.

انصاری از راه اندازی امکانات خوابگاهی در مراکز شبانه روزی آموزش و فنی و حرفه ای در سطح استان برای سال آینده خبر داد و گفت: از آنجا که دوره های تخصصی ۱۸ ماهه در این مراکز در شرف راه اندازی است بنابراین لازم است امکانات خوابگاهی هم برای متقاضیان شهرستانی و روستایی ارائه شود.

انصاری به ضرورت فرهنگ سازی و ترویج مهارت آموزی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: آموختن مهارت شرط لازم برای دسترسی به فرصت های شغلی و پایداری مشاغل است.

وی به لزوم تغییر نگرش ها به امر آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: تنوع و روز آمد شدن محتوای دوره ها به مهارت آموزان انگیزه بیشتری برای یادگیری و شرکت در دوره ها می دهد.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر ۱۴ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و ۱۳۱ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در سطح استان زنجان در زمینه ارائه آموزش های مهارتی به متقاضیان فعال هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches