×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
هفته سالمند از فردا آغاز می‌شود

اقتصادتهران: رئیس مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از آغاز هفته سالمند از فردا خبر داد و اسامی روزهای این هفته را اعلام کرد.

محمد اسماعیل مطلق روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: هفته سالمند در ایران از فردا دوشنبه دهم مهر آغاز می شود و روزهای این هفته به ترتیب روز دوشنبه «روز سالمند، ایثار و مقاومت» و سه شنبه «روز سالمند و مناسبت های مذهبی»، چهارشنبه «روز سالمند و سبک زندگی سالم»، پنجشنبه ،«روز سالمند و امنیت اجتماعی»، جمعه، «روز سالمند، ارزشهای فرهنگی و دینی»، شنبه «روز پدربزرگ، مادربزرگ و انتقال تجربیات و یکشنبه ۱۶ مهر «روز سالمند، توانمندی و مشارکت» نامگذاری شده است.

وی گفت: افزایش امید زندگی دستاورد مثبت توسعه اجتماعی، اقتصادی و پیشرفت های نظام سلامت در سطح جهان و کشور ما است و پیامد طبیعی افزایش امید زندگی، سالخوردگی جمعیت است.

مطلق افزود: بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ از جمعیت ۷۹ میلیونی کشور، ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر یعنی ۹٫۲۸ درصد سالمند هستند و پیش بینی می شود که درصد سالمندان ایران تا سال ۲۰۲۵ میلادی یعنی ۸ سال دیگر به ۱۰ و تا ۲۰۵۰ یعنی ۳۳ سال دیگر به بیش از ۳۰ درصد برسد.

وی گفت: بر اساس این پیش بینی در سال ۲۰۵۰ درصد جمعیت سالمند در ایران از میانگین جهان و آسیا بیشتر و از هر سه نفر، یک نفر سالمند خواهد بود.

وی افزود: فزونی سرعت رشد جمعیت سالمند در مقایسه با رشد جمعیت کل کشور و پیش بینی افزایش تعداد و سهم سالخوردگان در ساله ای آتی لزوم برنامه ریزی آینده نگر برای کنترل مسائل مربوط به این گروه از جمعیت را مورد تاکید قرار می دهد.

رئیس دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت اضافه کرد: فقدان سلامتی، سالخوردگی جمعیت را از یک فرصت به تهدید تبدیل می کند و با توجه به به چند وجهی بودن خدمات مرتبط با سلامتی سالمندان، ضروری است این موضوع به عنوان یک اولویت مهم، در صدر سیاست ها و برنامه های کشور قرار گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches