×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی آماده راه‌اندازی شد

یک مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس با تشریح آخرین وضعیت طرح توسعه فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، اعلام کرد: عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی سکوهای دریایی این فاز مشترک گازی آغاز شد.

حسن بویری درباره آخرین وضعیت طرح توسعه فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، گفت: با اتمام عملیات حفاری ۲۲ حلقه چاه تولیدی بخش اول طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی تحویل شرکت ملی نفت شده است.

مجری طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی با اشاره به نصب دریایی سکوهای دریایی این فاز مشترک گازی در خلیج فارس، تصریح کرد: هم اکنون عملیات پیش راه‌اندازی و راه اندازی مطابق با برنامه زمان بندی در حال انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به مشارکت بیش از ۶۰۰ نفر از کارشناسان و متخصصان ایرانی به منظور راه اندازی و آغاز بهره برداری از سکوهای دریایی فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، اظهار داشت: عملیات راه اندازی نهایی این دو سکوی دریایی به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هم اکنون سکوی ۱۸A از پیشرفت ۹۸ درصدی در عملیات اتصالات (هوک آپ)، ۹۰ درصد در فرایندهای پیش راه اندازی و ۳۵ درصد در حوزه عملیات راه اندازی برخوردار است، تبیین کرد: تمامی این مراحل مطابق با برنامه زمان بندی در حال انجام است.

بویری با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود با استمرار شرایط بهینه اجرایی تولید گازی این بخش از پارس جنوبی به میزان روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز تا کمتر از دو ماه آینده (مهر ماه) به بخش خشکی تاسیسات پارس جنوبی ارسال شود، یادآور شد: به موازات این فعالیت‌ها در عرشه های این فاز، مراحل تکمیلی راه اندازی خط لوله ۳۲ اینچ انتقال گاز این پروژه با اجرای نهایی و اتمام عملیات هیدروتست خطوط در حال انجام است.

مجری طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی همچنین در خصوص آخرین وضعیت سکوی نخست فاز ۱۷ توضیح داد: سکوی ۱۷A این پروژه نیز در یک ماه گذشته با ثبت رکورد بی نظیر ۳ درصد پیشرفت عملیات هوک آپ ( اتصال خطوط لوله فاز به سکوها) که شاخصی بی نظیر در سطح عملیات فنی بخش فراساحلی طرح های پارس جنوبی محسوب می شود در حال انجام مراحل پیش راه اندازی و راه اندازی است.

به گفته این مقام مسئول پیش بینی می شود تولید گاز چاه‌های این سکو با ظرفیتی مشابه مرحله اول فاز ۱۸ مطابق برنامه زمان بندی تعهد شده تا پیش از آغاز فصل زمستان سال جاری آماده استخراج و برداشت گاز در سقف تعیین شده باشد .

بویری در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی پالایشگاه گاز ساحلی فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی هم توضیح داد: با راه اندازی بخش های عمده واحد یوتیلیتی (هوا، آب ، برق و بخار)، عملیات بهره برداری از ردیف اول واحد تصفیه گاز پالایشگاه فازهای ۱۷ و ۱۸ برای دستیابی به تولید گاز در حال انجام است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches