×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
فاز یک میدان نفتی آزادگان شمالی آماده بهره برداری می‌شود

اقتصادتهران: مراحل تکمیل راه اندازی واحدهای مختلف آزادگان شمالی برای برداشت ٧۵ هزار بشکه‌ای نفت از این میدان مشترک برای شروع تولید آزمایشی در حال انجام است.

کرامت بهبهانی، مجری طرح توسعه آزادگان شمالی با اشاره به پیشرفت ٩۵ درصدی این طرح نفتی در مردادماه، گفت: هم اکنون در مرحله تکمیل راه اندازی‌ها هستیم تا بتوانیم دوره آزمایش تولید ٢١ از ٢٨ روز را داشته باشیم.

به گفته وی در این دوره آزمایشی تولید باید حتما ٢١ روز تولید بدون مشکل از میدان آزادگان شمالی صورت بگیرد تا فاز اول این طرح آماده راه‌اندازی کامل برای برداشت روزانه ٧۵ هزار بشکه نفت شود.

بهبهانی پیش از این به شانا گفته بود: از اردیبهشت ماه تاکنون ( آخرمردادماه) ٣٠ فعالیت در آزادگان شمالی به طور همزمان در حال اجراست که برخی از آنها پیش زمینه انجام فعالیت‌های دیگر هستند.

به گزارش شانا، میدان آزادگان شمالی از جمله میدان های مشترک نفتی ایران با کشور عراق است که میزان نفت درجای آن معادل ۵,۶ میلیارد بشکه برآورد شده است. طرح توسعه این میدان در دو فاز هریک با ظرفیت تولید ٧۵ هزار بشکه نفت در روز پیش بینی شده است که با بهره‌برداری هر دو فاز آزادگان شمالی تولید از این میدان در مجموع ١۵٠ هزار بشکه نفت خواهد بود که در این مقطع فقط فاز اول اجرا شده است.

میدان آزادگان شمالی با مساحتی حدود ۴۶٠ کیلومتر مربع بخشی از میدان نفتی آزادگان است که در حدود ١٢٠ کیلومتری غرب اهواز در منطقه مرز مشترک بین ایران و عراق در جنوب غرب ایران واقع شده است. شرکت “CNPCI” پیمانکار اجرای فاز اول این پروژه است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches