×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو؛ محتوا، رپورتاژ آگهی و غیره

ممکن است شنیده باشید که گوگل بیش از ۱۰۰ فاکتور رتبه بندی در الگوریتم خود استفاده می کند. خوشبختانه برای موفقیت در سئو لازم نیست که همه این ۱۰۰ فاکتور را بیاموزید. در واقع، بهتر است با گروه کوچکی از فاکتورهای رتبه بندی که بیشترین تاثیر را دارند آشنا شوید.

رتبه بندی موتورهای جستجو چیست؟

رتبه بندی سئو موقعیت یک وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) برای کلمات کلیدی یا عبارات خاص است. هرچه یک وب سایت در رتبه بالاتری قرار گیرد، احتمال دیده شدن آن بیشتر شده و در نتیجه تعداد کلیک‌ها و ترافیک بیشتری به وب سایت جذب می‌شود.

به گزارش اقتصادتهران، قرار گرفتن در سه نتیجه اول بسیار عالی است زیرا نرخ کلیک شما هرچه به شماره ۱ نزدیک تر شود، به شدت افزایش می یابد. قرار گرفتن در صفحه اول و در بین ده نتیجه اول نیز مفید است. زیرا ۹۰ درصد از افراد هرگز از صفحه اول عبور نمی‌کنند.

گوگل در سئو به دنبال چیست؟

هدف گوگل این است که اطلاعات جهان را سازماندهی کند و آن را به صورت جهانی قابل دسترسی و مفید سازد. ارائه نتایج جستجوی مرتبط بخش بزرگی از این هدف است. این کار اینگونه انجام می‌شود:

ابتدا، ربات‌های جستجوی گوگل (نرم افزارهای خودکاری که به آنها عنکبوت‌ها یا خزنده ها می گویند) وب را جستجو می‌کنند. این کار ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما تنها به این معنی است که آنها صفحات وب را بازدید می‌کنند.

دوم، آنها صفحات بهینه شده و قابل خزیدن را به فهرست گوگل اضافه می کنند و آنها را دسته بندی می کنند.

سوم، زمانی که افراد در گوگل جستجو می کنند، این موتور جستجو نتایجی را که فکر می‌کند مرتبط ترین نتایج هستند بر اساس کلماتی که وارد کرده اند، نمایش می‌دهد (از میان تریلیون‌ها صفحه در فهرست گوگل).

گوگل دارای الگوریتم های بسیار پیچیده ای است که تعیین می‌کنند کدام محتوا نمایش داده شود و به چه ترتیبی. اما به همه این موارد بعدا خواهیم پرداخت. وقتی صفحه شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) قرار می گیرد، شما باید به عناوین صفحه و توضیحات متا خود متکی باشید تا کاربران را به کلیک بر روی لینک و بازدید از سایتتان ترغیب کنید.

۸ فاکتور رتبه بندی موتورهای جستجو

در اینجا مهم ترین سیگنال های رتبه بندی در الگوریتم گوگل در حال حاضر (در سال ۲۰۲۲) آورده شده است:

  1. کیفیت محتوا

محتوای با کیفیت بالاترین فاکتور رتبه بندی است. ممکن است سایتی داشته باشید که به طور کامل برای سئو بهینه شده باشد، اما اگر محتوای شما بی کیفیت باشد، به سادگی رتبه نخواهد گرفت.

گوگل محتوایی می خواهد که به طور کامل به سوالات کاربران پاسخ دهد. به همین دلیل است که یک مطالعه صنعتی نشان داد که محتوای طولانی تر بالاتر از محتوای کوتاه رتبه می گیرد. پس مطمئن شوید که محتوای شما جامع و کامل است.

محتوای ساختارمند به راحتی قابل خواندن است؛ که این به این معنی است که کاربران می توانند سریع تر به پاسخ سوال خود برسند. دوم، سازماندهی محتوا در بخش‌های مختلف به گوگل کمک می‌کند تا بهتر بفهمد که محتوای شما درباره چیست. بنابراین مطمئن شوید که محتوای شما ساختارمند و خوب سازماندهی شده است.

  1. یکتایی محتوا

داشتن یک محتوای جامع، مفید و ساختارمند یک چیز است. اما اگر محتوای شما اطلاعاتی را که قبلاً وجود داشته تکرار کند، احتمالاً رتبه خوبی نخواهد گرفت. به همین دلیل است که محتوای شما باید متفاوت یا بهتر از محتوای صفحه اول باشد. وقتی این کار را انجام دهید، یک مزیت بزرگ در برابر رقبا خواهید داشت.

  1. صفحه کاملاً قابل خزش

اگر می خواهید رتبه بگیرید، بسیار مهم است که موتورهای جستجو بتوانند به طور کامل محتوای صفحه شما را خزیده و فهرست کنند. اگر موتورهای جستجو از دسترسی به صفحه منع شده باشند، آنها صفحه را به هیچ وجه فهرست نخواهند کرد.

  1. سایت بهینه شده برای موبایل

صفحات موبایلی که تجربه ضعیفی برای جستجوگران فراهم می کنند ممکن است در رتبه بندی تنزل یابند یا با هشدار در نتایج جستجوی موبایلی نمایش داده شوند. برای رتبه بندی در سال ۲۰۲۴، سایت شما باید روی هر دستگاهی به خوبی کار کند. خوشبختانه، گوگل یک ابزار رایگان به نام آزمون سازگاری با موبایل ایجاد کرده است.

  1. تعداد بک لینک‌ها

یک بک لینک مانند یک رای از طرف یک وب سایت دیگر است. موتورهای جستجو مانند بینگ و گوگل این آرا را اندازه گیری می‌کنند و از آنها برای تعیین این که کدام صفحات شایسته رتبه بندی در ده صفحه اول هستند استفاده می‌کنند.

  1. اعتبار دامنه

یک لینک که مستقیماً به یک صفحه اشاره می کند، به بهبود رتبه آن صفحه کمک می کند. اما این لینک ها همچنین به بهبود اعتبار کلی دامنه سایت شما کمک می کنند، که اعتبار کلی سایت شما است. هرچه اعتبار دامنه شما بیشتر باشد، تمام صفحات سایت شما بهتر رتبه می‌گیرند. بهترین راه برای افزایش اعتبار دامنه، ایجاد یک سایت عالی است.

  1. سرعت بارگذاری سایت

سرعت بارگذاری سایت شما یک فاکتور بسیار مهم در رتبه بندی است. به خصوص این که صفحه شما چقدر سریع روی دستگاه‌های موبایل بارگذاری می‌شود. در واقع، گوگل حتی اعلام کرده است که سرعت صفحه یک فاکتور رتبه بندی برای جستجوهای موبایلی است.

  1. استفاده از کلمات کلیدی

ممکن است این نکته بسیار واضح به نظر برسد، اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی رتبه بگیرید، باید آن کلمه کلیدی را در صفحه خود استفاده کنید.

رتبه بندی گوگل چگونه کار می کند؟

زمانی که افراد به دنبال اطلاعاتی هستند، کلمات مرتبط با آنچه می خواهند پیدا کنند را تایپ یا بیان می کنند. به این کلمات، کلمات کلیدی می گویند و ما در بخش بهینه سازی محتوا این راهنما به آنها خواهیم پرداخت. اما نگه داشتن رتبه وب سایت شما در گوگل فقط به استفاده از کلمات کلیدی رقابتی بستگی ندارد. بلکه به کیفیت اطلاعات نیز وابسته است.

مطابق با دستورالعمل‌های کیفیت جستجوی خود گوگل، زمانی که محتوای اصلی هر صفحه را فهرست می کند، عواملی مانند موارد زیر را بررسی می‌کند:

هدف صفحه

کیفیت و میزان محتوا

اطلاعات وب سایت و اطلاعات درباره تولید کننده محتوا

شهرت وب سایت و شهرت تولید کننده محتوا

تعامل کاربر با صفحه (زمان حضور در صفحه، نرخ پرش و غیره)

تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن

فعلا کافی است بدانید که همه عوامل فوق در الگوریتم گوگل وارد می‌شوند و به تعیین رتبه سئو کمک می‌کنند. بر اساس دستورالعمل‌های رتبه بندی فوق، گوگل نتایج جستجوی مرتبط و با کیفیت بالا را به کاربران نشان می‌دهد. مرتبط ترین نتایج ابتدا نمایش داده می شوند و بقیه نتایج در صفحات متوالی نمایش داده می‌شوند.

منابع:
backlinko.com
pingado.ir

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches