×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
علت حریق در منطقه گردشگری کال آب بشرویه در دست بررسی است

اقتصادتهران: پنج هزار متر مربع از اراضی منطقه گردشگری کال آب واقع در مراتع تگوهای روستای جوزردان از توابع شهرستان بشرویه در آتش سوخت که علت وقوع آن در دست بررسی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه روز شنبه به ایرنا گفت: عصر روز جمعه بعد از گزارش آتش سوزی در روستای جوزردان واقع در ۳۴ کیلومتری بشرویه ماموران پاسگاه حفاطت منابع طبیعی بشرویه به محل حادثه اعزام شدند.

محمدرضا رفیعی افزود: با وجود صعب العبور بودن مسیر و دشواری تردد خودروها، یگان حفاظت منابع طبیعی با امکانات و تجهیزات لازم در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند و در مدت ۴۶ دقیقه آتش مهار شد.

وی بیان کرد: اراضی که دچار حریق شد در مسیر رودخانه و دارای پوشش گیاهی درختان گز رودخانه ای، بیشه زارها و درختان بید چندین ساله و در برخی موارد بادامشک بوده است.

وی گفت: با برآورد پوشش گیاهی که در این منطقه گردشگری در آتش سوخته، خسارت اولیه وارد شده ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان تخمین زده شده است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه افزود: علت و چگونگی شروع آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی بوده و تاکنون دلیل آن مشخص نشده است.

وی با اشاره به تاثیر خشکسالی ها بر شکننده بودن محیط و امکان بروز آتش سوزی ناشی از خشکی محیط تاکید کرد: دامدارانی که از مراتع استفاده یا افرادی که در مناطق گردشگری حضور پیدا می کنند باید در صورت روشن کردن آتش، آن را خاموش کرده و از خاموش بودن کامل اطمینان حاصل کنند.

رفیعی اظهار کرد: افراد در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی از طریق سامانه امداد جنگل با شماره ۱۵۰۴ یا اداره منابع طبیعی تماس گرفته و حریق را گزارش دهند تا یگان حفاطت منابع طبیعی به موقع در محل حادثه حضور پیدا کرده و با مهار آن از بروز آسیب های جدی در اراضی منابع طبیعی و محیط زیست جلوگیری کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches