×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
علت حادثه مترو ضعف ناوگان و فرسودگی سیستم سیگنالیگ اعلام شد

اقتصادتهران: دیروز دو رام قطار متروی تهران-کرج در ایستگاه چیتگر با یکدیگر برخورد کردند که در پی این حادثه حدود ۲۰ نفر از مسافران مصدوم شدند و بنا به گفته مسئولان اورژانس حال یکنفر وخیم گزارش شده است، وزیر کشور نیز به استانداران تهران و البرز برای رسیدگی به وضعیت مصدومان حادثه دستور داد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو از بازگشایی خط شمالی مترو تهران – کرج خبر داد.

به گزارش ایسنا، دیروز چهارشنبه ۱ دی ماه ۱۴۰۰ساعت ۷:۱۰ دقیقه صبح قطار تندرو که از مسیر کرج-گلشهر به سمت ایستگاه تهران (صادقیه) درحرکت بود با قطار عادی درایستگاه چیتگر برخورد کرد.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، به منظور رفاه حال شهروندان با هماهنگی های صورت گرفته با شرکت واحد اتوبوسرانی برای انتقال مسافران از ایستگاه ورآوردتا ایستگاه تهران( صادقیه) و بالعکس  انجام شد.

اعزام ۱۹دستگاه آمبولانس به محل برخورد دو قطار در خط ۵ متروی تهران/مصدومیت۱۱ نفر و بدحالی یک نفر

سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز در گفت‌وگو با ایسنا، ساعت ٧:٠۴ دقیقه روز جاری یک مورد برخورد دو قطار در خط مترو کرج به سمت تهران، نرسیده به چیتگر در محدوده ایستگاه چیتگر به سامانه ١١۵ اورژانس اطلاع داده شد که بلافاصله ۱۹ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند و نخستین آمبولانس اورژانس در مدت زمان یک دقیقه به محل رسید.

نجات ١٨ نفر از داخل قطار کرج-تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در پی این حادثه سه ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام شدند، گفت: آتش نشانان با حضور در محل مشاهده کردند که دو دستگاه قطار با یکدیگر برخورد کردند که علت آن توسط متخصصان شرکت بهره برداری مترو اعلام خواهد شد.

ملکی ادامه داد: برخی مسافران خودشان از قطار خارج شده بودند اما برخی دیگر به علت تخریب و کیپ شدن درب ها این امکان را نداشتند. آتش نشانان کمک کردند و حدود ١٨ نفر را از قطار خارج شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: خوشبختانه این حادثه هیچگونه شعله وری نداشته و مسئولان مترو نیز در حال بررسی برای ادامه عملیات هستند تا خط هرچه سریعتر باز شود.

حضور کارشناسان فنی برای بازگشایی مسیر مترو در پی حادثه برخورد دو قطار مترو

محمدیان مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا، از حضور کارشناسان فنی در محل حادثه برخورد دو قطار و تلاش برای بازگشایی مسیر خبر داد و گفت: در حال حاضر کارشناسان فنی در محل حادثه قرار دارند تا نسبت به جابه‌جایی قطار و بازگشایی مسیر اقدام کنند.

وی با بیان این‌که در مورد علت این حادثه نمی‌توان اظهارنظر کرد، افزود: باید این موضوع در کمیسیون سوانح بررسی شود تا علت دقیق بروز این حادثه مشخص شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches