×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
“عطر سیب” روح حسینی در کالبد جامعه می‌دمد

اقتصادتهران: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به ایام عاشورای حسینی بر حفظ شان این روزهای پر عظمت تاکید کرد و گفت: تمام اقشار جامعه از جمله نوجونان، جوانان و سالخوردگان در وجودشان شور و عشق حسینی نهفه است.

سید مرتضی حسینی، در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب، گفت: هنگامی که در جامعه به صورت سطحی نگاه می اندازیم جوانانی که حتی در ظاهر آنها تضاد با هنجارهای جامعه است در روز محرم نخستین افرادی هستند که رفتار خود را مطابق با آرمان‌های محرم و صفر مطابقت می‌دهند.

وی با اشاره به دلایل موافقت خود در زمینه برگزاری نمایشگاه عطرسیب تشریح کرد: برگزاری نمایشگاه عطر سیب در جامعه تاثیر مثبتی دارد زیرا نمایشگاه عطرسیب اهداف عاشورا را به مردم آموخته و می‌تواند در سطوح مختلف از لحاظ سن تاثیرگذار باشد به طوری که نخستین تاثیر نمایشگاه این است که مردم آگاه می‌شوند که خود را باید برگزاری هرچه باشکوه‌تر این ایام آماده کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس، برای دست اندرکاران عطرسیب که بتواند نمایشگاه را بهتر از گذشته مدیریت کنند سه پیشنهاد ارائه کرد و گفت: از دست اندرکاران این نمایشگاه تقاضا دارم برای ساخت برنامه‌ها حتما از مشاوران باتجربه استفاده کند ضمن آن که از آن‌ها در زمینه این که چه کارهایی باید انجام دهند مشورت گرفته تا عطر سیب با پتانسیل بالای خود بتواند پربارتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: مطبوعات و رسانه‌ها وبه ویژه صداوسیما باید این نمایشگاه را در طول سال تبلغ کنند تا مردم با وجود این نمایشگاه آگاه باشند و این در حالی است که شکل و شمایل نمایشگاه باید به گونه ای باشد که تداعی کننده روح حسینی و عاشورا بوده و باید برای بازیده کننده خود توضیح دهد چرا امام حسین(ع) مورد ظلم قرار گرفت و اهداف ایشان چه بود.

وی همچنین تاکیدکرد: به اعتقاد من اهداف امام حسین (ع) در بسیاری موارد تحت ظواهر دیگری مطرح می شود که امام حسین اهدافشان مقاومت در برابر ظلم نبوده در حالی که اینطور نیست و قیام امام حسین (ع) برای مقابله با ظلم بود و اگر در کالبد یک جامعه روح حسینی دمیده باشد دیگر کسی اجازه ندارد تا به دیگران ظلم روا داشته باشد.

گفتنی است سیزدهمین نمایشگاه بزرگ فرهنگی عطر سیب در مساحتی به وسعت ۱۲ هزار متر مربع در بخش های متنوع فروشگاهی، برنامه ای و نمایشگاهی در دهه پایانی ذی الحجه در محل بوستان ولایت تهران برگزار خواهد شد و عبادالله رمضانی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران نیز ریاست ستاد آن را برعهده دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches