×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
عرضه کنندگان کالای ایرانی در ارائه خدمات پس از فروش غفلت کرده اند

اقتصادتهران: معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ ای و خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: ارائه خدمات پس از فروش و جلب رضایت مشتری مهم ترین اصل در این سازمان بوده که واحدهای تولیدی و عرضه کنندگان کالای ایرانی از این امر مورد غفلت کرده اند.

به گزارش ایرنا، وحید منایی عصر سه شنبه در چهارمین همایش حامیان حقوق مصرف کنندگان در بندرعباس افزود: در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، فرآیند ارزیابی ارائه خدمات پس از فروش دامنه فراوانی دارد و در واقع خدمات قبل از فروش، حین فروش و پس از فروش را شامل می شود.

وی بیان داشت: قبل از فروش در واقع به رعایت کیفیت و استاندارد تولید، حین فروش به پراکندگی مناسب مراکز فروش کالا و فراوانی آن و تولید محصول و پس از فروش که مهم ترین عامل است امکان بهره مندی خریدار از فروشنده و جلب مشتری با کمترین هزینه است.

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهارکرد: بنگاه های تولیدی باید خدمات پس از فروش را به عنوان درآمد پنهان خود تلقی کنند چرا که کشورهای توسعه یافته در حمایت از مصرف کنندگان و جلب رضایت مشتری از ایران پیشی گرفته و توانسته اند گام های بلندی در این رابطه داشته باشند.

منایی ادامه داد: این کشورها ضمانت موفقیت خود را در بازاریابی و فروش ارتقای سطح رضایت مشتریان در ارائه خدمات پس از فروش مناسب می دانند.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهارکرد: یکی از اهداف برگزاری چنین همایش هایی نیز، ایجاد انگیزه و تشویق سایر بنگاه های تولیدی به ارائه محصولات و خدمات با کیفیت برتر است.

منایی اضافه کرد: در نخستین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان که در سال ۸۰ در کشور برگزار شد،

تنها ۳۲ شرکت مدعی رعایت حقوق مصرف کنندگان بودند که از این تعداد ۶ شرکت موفق به دریافت گواهی نامه شدند اما امسال ۷۰۳شرکت متقاضی بودند که از این تعداد ۱۱۷ شرکت برگزیده شدند که از لحاظ تعداد ثبت نامی ۲۲ برابر و از لحاظ دریافت گواهی ۲۰ برابر رشد داشته ایم.

وی در پایان از واحدهای تولیدی خواست که با رعایت صداقت در انجام معاملات، توجه به حفظ و ارتقای کیفیت، تعیین قیمت عادلانه و خدمات پس از فروش مناسب را مد نظر داشته باشند.

گفتنی است در این همایش از ۳۸ واحد صنفی در هرمزگان در بخش رعایت حقوق مصرف کنندگان، گواهی نامه و تندیس حمایت از حقوق از مصرف کنندگان دریافت کردند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches