×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
عرضه کتاب های دفاع مقدس با ۴۰درصد تخفیف

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با تشریح ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس اعلام کرد: نمایشگاه کتاب ملی دفاع مقدس از سوم تا نهم مهرماه برای نخستین بار در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.

سردار جواد خضرایی درباره برنامه های هفته دفاع مقدس اعلام کرد: باغ موزه دفاع مقدس تنها موزه دیجیتال کشور است که با استفاده از فناوری های روز دنیا رویکردها و اطلاعات دفاع مقدس را به صورت دیجیتال نمایش داده و در اختیار مردم قرار می دهد.

سردار خضرایی افزود: این مجموعه به عنوان یک رسانه توانسته است طی هفته گذشته ۴۵۰ ترابایت اطلاعات جمع آوری شده را به بهره برداری برساند. به طوری که این اطلاعات ظرف دو سال گذشته با تهیه هزاران ساعت فیلم و صوت از دفاع مقدس به همراه جمع آوری هزاران سند و عکس تهیه شده است. امیدواریم در سال جاری باز هم امکان جمع آوری اطلاعات خاص این دوره را داشته باشیم .

وی از وجود مافیای اطلاعات دفاع مقدس خبرداد و به لزوم از بین رفتن این مافیا تاکید کرد و گفت: متاسفانه در جمع آوری این اطلاعات با مواردی روبرو بوده ایم که برای دادن اطلاعاتی درباره دفاع مقدس خواستار پرداخت پول بوده اند. این در حالی است که برخی ارگان ها و نهادهای شناخته شده نیز حاضر به دادن اطلاعات دوره دفاع مقدس نیستند و از سازمان گرفته تا وزارت خانه و موسسات همکاری نمی کنند .

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس همچنین اظهارکرد: به دنبال تقابل نیستیم بلکه تلاش ما به عنوان یک رسانه حفظ فرهنگ دفاع مقدس است و در این راه از سایرنهادها انتظار همکاری داریم .

به گفته سردار خضرایی ۳۵۰۰ داده و پایگاه اطلاعاتی در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس گردآوری شده است.

وی ادامه داد: نباید در نمایشگاه جنگ تنها به نشان دادن ابزار جنگ بسنده کرد بلکه باید به دنبال رویکردهایی فرهنگی باشیم که در دفاع مقدس به نمایش درآمد .

۱۳۵ ناشر به باغ موزه می آیند

سردار خضرایی در تشریح جزییات نمایشگاه کتاب ملی دفاع مقدس اظهارکرد: در سالهای گذشته بنیاد سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین این نمایشگاه را در اصفهان ، مشهد، شیراز و مصلی تهران برگزار کردند، اما امسال پس ازبرگزاری نمایشگاه قران در باغ موزه دفاع مقدس و نمایش توانمندی های این مجموعه درخواست برگزاری نمایشگاه کتاب ملی دفاع مقدس در باغ موزه مطرح شد. بدین ترتیب طی هماهنگی های به عمل آمده سوم مهرماه همزمان با اهتزاز بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران این نمایشگاه با حضور ۱۳۵ناشر فعالیت خود را آغاز می کند .

وی با بیان اینکه تعداد ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: امسال در این نمایشگاه ۶هزار عنوان کتاب عرضه می شود که نسبت به دوره قبل از رشد ۱۲ درصدی برخوردار بوده است .

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس همچنین از وجود بخش های بین الملل کتاب مقاومت و گروه های جهادی، رسانه های دیجیتال و کودک و نوجوان در این نمایشگاه خبرداد و بیان کرد: ۳۵ برنامه جانبی در قالب نشست های فرهنگی، رونمایی از کتاب و نقل آسیب شناسانه همزمان با نمایشگاه برگزار می شود و شرکت کنندگان می توانند از ۲۰ درصد تخفیف بن الکترونیک بانک عامل و ۲۰ درصد تخفیف فروشندگان برخوردار شوند .

سردار خضرایی با اعلام اینکه این نمایشگاه از ساعت ۹صبح تا ۸ شب در باغ موزه دفاع مقدس فعال است، اظهارکرد: در این دوره از نمایشگاه ۴۰ناشر دولتی و ۹۵ ناشر خصوصی هستند که بررسی وضعیت ناشران نشان می دهد ۷۷ ناشر دفاع مقدس از تهران بوده و ۵۷ ناشر به شهرستان ها اختصاص پیدا می کنند.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس از حضور موسسه رسالت مقاومت، حماس، افغانستان و موسسات فرهنگی بحرین در این نمایشگاه خبرداد و گفت: نشر مقاومت که دارای دو هزار عنوان کتاب است با ۸۰۰ مورد از تالیفاتش در این نمایشگاه حضور خواهد داشت .

سردار خضرایی از برپایی غرفه های خاص در این دوره از نمایشگاه خبرداد و اظهارکرد: غرفه روایت اشغال در قالب عکس اقدامات صیهونسیت ها علیه حماس به ویژه در ماه های اخیر را روایت می کند. غرفه بایکوت نیز با معرفی محصولات شرکت صهیونیستی تحریم این محصولات را از بازدید کنندگان خواستار شده است .

وی یکی از ویژگی های این دوره از نمایشگاه را اختصاص غرفه ای به کتاب هایی که دارای تغریض مقام معظم رهبری هستند عنوان کرد و گفت : مقام معظم رهبری علاقه ویژه ای به کتابهای دفاع مقدس دارند. برای این کتابها پی نوشت و تغریض دارند. از این رو در نمایشگاه امسال ۴۰ عنوان از این کتابها با حضور مولفان به نمایش در می آید .

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به همکاری سازمان حفظ آثار سپاه ، سازمان بسیج و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در برپایی این نمایشگاه گفت: یکی از راه های ترویج فرهنگ دفاع مقدس و اخلاق و کارکردهای این دوره با نشر آثار امکان پذیر است و امیدواریم این موضوع از سوی متولیان امر مورد توجه جدی قرار بگیرد .

سردار خضرایی با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس روزانه ۷۰۰ بازدید کننده دارد، گفت: همزمان با ۳۱ شهریور ماه دومین سالگرد افتتاح باغ موزه دفاع مقدس با برپایی ۲۰ عنوان برنامه برگزار می شود.

به گفته مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس غبارروبی ازمحل شهدای مدفون در باغ موزه، افتتاح نمایشگاه ملی دفاع مقدس، برپایی برنامه فرهنگی در کنار دریاچه هورالعظیم، نورافشانی در شب عملیات ثامن الائمه(ع)، برپایی مراسم ذکر مصیبت و مداحی همزمان با شب های شهادت، رونمایی از آثار هنر سیاه قلم و نگارگری در گالری های فکه ، الوند و کارون بخشی از برنامه های دومین سالگرد افتتاح موزه دفاع مقدس است .

خضرایی افزود: در این ایام نمایشگاه دستاوردهای هسته ای و برنامه تجلیل از فرماندهان و ایثارگران تحت عنوان اولین پاسخ به دشمن در نخستین روز از هفته دفاع مقدس برپا می شود که طی آن تعدادی از فرماندهان نیروی هوایی نیز که در حمله ۱۴۰ فروند هواپیمای شکاری به عراق شرکت داشته اند نیز حضور پیدا خواهند کرد .

وی خاطرنشان کرد: امسال توجه به سایر گروه های حاضر در جنگ علاوه بر مشاهیر جنگ مورد توجه قرار گرفته است. از این رو تکریم از همسران جانبازان اعصاب و روان ، تکریم از آزادگان و متوفیان ، تکریم از کهنه سربازانی همچون شهیدان فکوری، فلاحی و آبشناسان و برگزاری جشن حماسه و پیروزی در کنار دریاچه از اقداماتی است که در راستای توجه به اقشارمختلف موثر در دفاع مقدس صورت گرفته است .

وی همچنین تقدیر از ایثارگران مناطق مختلف شهری، تقدیر از ایثارگران میادین میوه وتره بار، برپایی یادواره اقلیت های مذهبی ، گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس و گردهمایی مهندسان رزمی را برخی دیگر از برنامه های این هفته اعلام کرد.

به گفته مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس در حال حاضر اطلاعات این مجموعه در قالب ۱۴ کارگروه تخصصی یادآوری و بازتولید شده است. باغ موزه دفاع مقدس تلاش می کند تا الهامات رفتاری و اخلاقی مورد نیاز جامعه که در ابعاد حماسی دفاع مقدس رخ داده است را معرفی کند .

وی همچنین به برپایی جلسات ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت باحضور مجموعه عوامل مدیریت شهری، نمایندگان مجلس و کارشناسان خبرداد و گفت : تا کنون ۶۱ عنوان شناسایی شده است که در حوزه نشر و ترویج باید مورد توجه قرار بگیرد .

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches