×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
عرضه دستاوردهای الکترونیک شهرداری تهران در الکامپ ۹۲

شهرداری تهران برای نخستین‌بار طی هشت سال گذشته در نمایشگاه الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) که از پنجشنبه، چهاردهم آذر‌ماه به ‌مدت چهار روز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، شرکت کرد.

این نمایشگاه بزرگ‌ترین رخداد حوزه فناوری اطلاعات در ایران به شمار می‌رود که در آن ۶۰۰ شرکت، محصولات و خدمات و دستاوردهای خود را در عرصه الکترونیک و رایانه در معرض نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه نصرالله جهانگرد، معاون وزیر و رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه در اولین روز از نمایشگاه الکامپ از غرفه شهرداری تهران بازدید کرده و با سرویس‌ها و دستاوردهای شهرداری در حوزه فناوری اطلاعات آشنا شدند. همچنین مسئولین عالی رتبه وزارت کشور نیز در روز افتتاح نمایشگاه، میهمان غرفه شهرداری تهران بودند. در روز دوم، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد به همراه معاونین خود از غرفه بازدید کرده و از نزدیک با سرویس‌های الکترونیک شهرداری تهران آشنا شدند.

در بخش‌های مختلف غرفه شهرداری تهران، خدمات الکترونیک این نهاد ارائه می‌شود. بخش‌هایی مثل بلیت الکترونیک، نرم‌افزار، اطلاعات مکانی، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، حمل و نقل، سامانه‌های ۱۸۸۸ و ۱۳۷، رسانه‌های اجتماعی و کانون‌های هفت‌گانه شکوفا که این نمایشگاه برای هر کدام از آن‌ها فرصتی است تا خدمات خود را معرفی نمایند.

رسانه‌های اجتماعی

در بخش رسانه‌های اجتماعی، خدمات شهرداری تهران در این حوزه ارائه می‌شود. شهرداری تهران در شبکه‌های اجتماعی نظیر گوگل پلاس، فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و آپارات به انتشار محتوای مورد نیاز شهروندان می‌پردازد. محتوایی که تولید می‌شود باید متناسب با نوع رسانه و مناسبت‌های خاص و به‌روز باشد. برای نمونه عکس‌های افتتاح پروژه پل طبقاتی صدر در اینستاگرام یا معرفی خدمات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در سایر شبکه‌های اجتماعی از جمله موارد منتشر شده است. همچنین شهرداری تهران در قسمت رسانه‌های اجتماعی، مسابقه‌ای را در این زمینه‌ها نیز برگزار می‌کند.

 نرم‌افزار

در بخش نرم‌افزار غرفه شهرداری تهران، محصولات موبایل مثل نرم‌افزار همراه شهرداری تهران برای سیستم‌های جاوا، اندروید و IOS و نیز سرویس‌هایی که بر روی پرتال شهرداری تهران به آدرس Tehran.ir موجودند معرفی می‌شوند. سرویس‌هایی مثل عوارض نوسازی، عوارض خودرو، طرح ترافیک، مشاهده پرونده شهرسازی و… که برای مخاطبان جذابیت بیشتری دارد معرفی و کارکردهای سایر سرویس‌های الکترونیک شهرداری تهران به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین کاربران در صورت نیاز برای دانلود و بهره‌گیری از نرم‌افزارهای موبایل راهنمایی می‌شوند.

حمل و نقل و ترافیک

خدمات ICT حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سایت حمل و نقل عمومی و پرتال معاونت حمل و نقل و ترافیک به آدرس traffic.tehran.ir در این غرفه به مردم معرفی می‌شود. همچنین مراجعه کنندگان می‌توانند دوربین‌های ترافیک موجود در سطح شهر را به صورت آنلاین مشاهده نمایند. نمونه‌ای از تلویزیون‌های موجود در ایستگاه‌های اتوبوس مرکز شهر و دوربین‌های عبور از چراغ قرمز نیز در این نمایشگاه موجود است و مراجعین می‌توانند از نزدیک با کارکردهای این دستگاه‌ها آشنا شوند.

اطلاعات مکانی

در این غرفه یک میز استراتژیک (تاچ) برای نمایش نقشه شهر تهران (map.tehran.ir) و امکانات و قابلیت‌های مختلف آن موجود است. همچنین مجموعه سرویس‌های حوزه اطلاعات مکانی مثل طرح تفصیلی، Street View، مدل سه بعدی شهر تهران و تصاویر ماهواره‌ای این شهر، معرفی و به نمایش گذاشته می‌شود.

بلیت الکترونیک

در این غرفه انواع دستگاه‌های شارژ بلیت‌های مترو و اتوبوس به مراجعین معرفی می‌شوند. همچنین کیوسک‌های خرید و شارژ بلیت‌های الکترونیک به معرض نمایش گذاشته می‌شوند. این دستگاه‌ها با دریافت کارت بانکی و بلیت الکترونیک کاربر، می‌توانند بلیت را به مقداری که کاربر درخواست می‌کند شارژ کنند و یا امکان خرید کارت را به شهروندان می‌دهند. ۵۰ عدد از این دستگاه‌ها در سطح شهر موجود است و کیوسک‌های خاصی برای آن تعبیه شده است. امکانات دیگری شامل دستگاه‌های کارت‌خوان مترو و اتوبوس، لاکر دوچرخه و موتور، صندوق صدقات الکترونیک و پارکومترهای الکترونیک هم که با کارت‌های مبلغ دار می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، در این غرفه معرفی می‌شوند.

دفاتر خدمات الکترونیک شهر

در سطح شهر تهران به ازای هر ناحیه یک دفتر خدمات الکترونیک شهر و در کل به تعداد ۱۲۳ دفتر برای ارائه خدمات پیشخوان شهرداری تهران موجود است. موضوعاتی مثل پرداخت عوارض خودرو و موتور سیکلت، پرداخت عوارض نوسازی، مشاوره و راهنمایی درمورد صدور پروانه و گواهی ساختمان و مشکلاتی که مردم در ارتباط با این موارد دارند در این بخش در غرفه شهرداری ارائه می‌شود.

بخش نظارت همگانی ۱۸۸۸ و سامانه مدیریت شهری ۱۳۷

در این دو بخش، خدمات واحدهای نظارتی و مردمی شهرداری تهران معرفی می‌شوند. سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ در جهت دریافت پیام‌های مردم در زمینه‌های مختلف مشکلات و معضلات شهری و رفع مشکلات گزارش شده فعالیت می‌کند. سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ نظارت بر مدیریت شهری و پیگیری پیام‌هایی که در سامانه ۱۳۷ بررسی و رسیدگی نشده و انتقادات، شکایات یا تقدیر و تشکر و پیشنهاد در حوزه مسائل شهری مثل اتوبوسرانی، تاکسیرانی و گزارش تخلف‌ها و نیز رسیدگی به اظهار نظرهای مردمی درباره ورزشگاه‌ها و سرای محلات شهر تهران را به عهده دارد. همچنین در این بخش از نمایشگاه مردم می‌توانند پیام‌های خود را به صورت حضوری ارسال و یا برای پیگیری پیام‌های خود اقدام نمایند و با شیوه کار این دو سامانه آشنا شوند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches