×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
عرضه اوراق قرض‌الحسنه در بورس برای نخستین بار در کشور

اقتصادتهران: مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عرضه اوراق قرض الحسنه این بانک برای نخستین بار در کشور از طریق بورس خبر داد.

به گزارش اقتصادتهران، به گزارش خبرنگار ما، دکتر سید سعید شمسی نژاد، در نشست خبری به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران که امروز ۲۱ آذرماه در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد، با بیان این خبر گفت: برای عرضه و انتشار اوراق قرض الحسنه که برای نخستین بار در کشور اتفاق می‌افتد در انتظار اخذ مجوز از سازمان بورس هستیم. وی با اشاره به آن که حجم زیادی از این اوراق در وهله نخست منتشر نخواهد شد، در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادتهران گفت: عرضه این اوراق به منظور تکمیل سوپرمارکتی از مجموعه خدماتی است که از سوی بانک ارائه می‌شود و به طور حتم پیش از عرضه آن جلساتی به هلدینگ‌های سرمایه گذاری برگزار و اطلاع رسانی کاملی خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی ما این است که ظرف یکماه آینده سازمان بورس مجوز لازم برای عرضه اوراق قرض الحسنه را بدهد.

وی همچنین در گزارشی از عملکرد بانک گفت: از یکسال گذشته تا کنون منابع بانک ۹۳ درصد رشد داشته است ضمن آن که ۳ میلیون فقره تسهیلات در بخش‌های مختلف توسط بانک مهر ایران پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با اشاره به آن که از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۵ هزار فقره تسهیلات ازدواج پرداخت کردیم، تصریح کرد: حجم تسهیلات پرداختی ما در زمینه ازدواج ۳۵ هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲۶ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: در مجموع کل تسهیلات تکلیفی بانک تا کنون بالغ بر ۶۲ هزار میلیارد ریال بوده است که وام فرزندآوری نیز جزو آن بوده به طوری که این حجم تسهیلات پرداختی از رشد ۲۵۰ درصدی نسبت به سال قبل برخوردار گشته است.

به گفته شمسی نژاد، در کل از ابتدای امسال یک میلیارد و ۹۰۰ هزار ریال تسهیلات توسط بانک مهر ایران پرداخت شده است که از رشد ۶۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار گشته و پیش بینی ما این است که تا پایان سال این رقم به ۳ هزار میلیارد ریال برسد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، افتتاح حساب روزانه بین ۸ تا ۹ هزار در شعب این بانک را یک رکورد برای سیستم بانکی برشمرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از افتتاح‌ حساب‌های ما به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام می‌شود و حدود ۷ درصد از تسهیلات بانک نیز به صورت غیر حضوری است که برنامه داریم تا این رقم تا پایان سال  به ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی یادآور شد: حدود ۲۵ درصد از وام‌های بانک بدون ضامن در حال پرداخت است ضمن آن که افزایش ثبت تسهیلات بانک را به ۵۰ میلیون فردی و ۵۰۰ میلیون تومان حقوقی انجام دادیم که مورد استقبال قرار گرفته است به طوری که در نمایشگاه اینوتکس به ۸۸ درصد از شرکت‌ها تسهیلات پرداخت کردیم.

شمسی نژاد به رشد ۱۳٫۵ درصدی سپرده‌های بانک اشاره و اظهار داشت: برنامه بعدی بانک این است که اکوسیستم‌های بیش‌تری را به بانک متصل کرده تا به تعداد ۲۰ میلیون مشتری در فاز نخست برسیم تا در نهایت شعار بانک یعنی ۸۰ میلیون ایرانی، ۸۰ میلیون حساب فعال تحقق پیدا کند.

وی همچنین ارائه و صدور زائر کارت و سلامت کارت را از برنامه‌های آتی این بانک عنوان کرد و گفت: در جشنواره‌ای که در پایان امسال برگزار خواهد شد مصصم هستیم تا سواد مالی قرض الحسنه را افزایش دهیم به گونه‌ای که سامانه علمی قرض الحسنه در این جشواره رونمایی خواهد شد.

وی ساماندهی صندوق‌های قرض الحسنه را یکی از مزایای اقدامات صورت گرفته برشمرد و یادآور شد: نئو بانک مهر ایران موسوم به Qbank به زودی راه‌اندازی خواهد شد و هم اکنون کارها و مقدمات اجرایی آن در حال انجام است به گونه‌ای که بر اساس آن کلیه عملیات‌های بانکی به صورت هوشمند برای مشتریان عرضه خواهد شد.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches