×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
عراق، دومین مقصد صادرات ایران تا پایان تیرماه بوده است

اقتصادتهران: دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق می گوید: بر اساس آمار تجاری چهارماه نخست امسال، عراق دومین مقصد صادرات کالاها و خدمات ایرانی بوده است.

 «سیدحمید حسینی» روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: در ماه های گذشته، عراق در رتبه سوم کالاهای صادراتی ایران پس از چین و امارات قرار داشت، اما بررسی آمارهای چهارماه نخست امسال نشان می دهد ۱۵ درصد صادرات کشورمان به عراق انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول، مجموع صادرات ایران تا پایان تیرماه امسال ۱۲ میلیارد دلار به ثبت رسیده که بیش از ۲ میلیارد دلار آن به عراق انجام شده و این رقم در همسنجی با پارسال ۶٫۵ درصد افزایش داشته است.

حسینی، دلایل افزایش صادرات جمهوری اسلامی ایران به عراق را شکست نیروهای متخاصم داعش، بهتر شدن اوضاع اقتصادی در عراق و تلاش های انجام شده از سوی ایران عنوان کرد.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق عمده صادرات ایران به این کشور همسایه را مصالح ساختمانی، سوخت های مایع، محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی و مواد غذایی اعلام کرد.

وی افزود: در همین مدت صادرات ایران به کشورهای امارات متحده عربی و ترکیه به ترتیب با ۱۵ و ۶۵ درصد کاهش همراه بوده است.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در ادامه با اشاره به همایش بزرگ تجاری ایران و عراق که ۲۱ و ۲۲ شهریورماه جاری به میزبانی تهران برگزار می شود، تصریح کرد: این همایش تشریفاتی نیست، بلکه کاملا کاربردی است و کارگروه های مختلفی در این دو روز برگزار خواهد شد؛ به این منظور تصمیم داریم حتی از نمایندگان پارلمان عراق نیز نفراتی را به این همایش بزرگ دعوت کنیم.

حسینی یادآوری کرد: در این همایش عمده تمرکز خود را بر بغدادنشینان، فعالان اقتصادی و تجاری، اتاق های بازرگانی، مقام های دولتی و شرکت های دولتی پایتخت عراق و همچنین افراد بانفوذ این کشور قرار داده ایم تا بتوانیم با آنان روابط مشارکتی ایجاد کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches