×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
عدم قاطعیت و مماشات، حاصل عملکرد رییس ضعیف

اقتصادتهران: مجید بهزاد پور رییس کل بیمه مرکزی امروز ۱۲ شهریورماه یکروز پس از رسانه‌ای شدن هک شرکت‌های بیمه‌ای و درز بیش از ۱۱۵ میلیون رکورد اطلاعاتی از بیمه گزاران، از صندلی ریاست کلی بیمه مرکزی برکنار و در نهایت علی استاد هاشمی، معاون نظارت بیمه مرکزی با رای اعتماد دولت به عنوان رییس کل جدید بیمه مرکزی منصوب گردید.

عملکرد نه چندان قوی بهزاد پور، به خصوص در عزل سخنگوی خویش در دفاع از صنعت بیمه در مقابل خودروسازان، خیلی‌ها را از آن زمان نسبت به عدم قاطعیت و نبود عملکرد شفاف رییس کل بدبین کرد. وی که پیش از این و در زمان آغاز به کار مسئولیتش با عزل به یکباره مدیر روابط عمومی وقت، نشان داد که مدیری دستور پذیر است، این بار نیز با عملکرد نه چندان موفق، از مقام خود عزل گردید.

بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که در زمان عزل سخنگویی بیمه مرکزی، این نهاد آن طور که باید حامی و پشتیبان این صنعت نبوده است و تنها با شعاری سخن گفتن، قصد حفظ جایگاه و مقام خود را دارد. جالب آن که وزیر صمت نیز پس از آن ماجرا استیضاح و عزل گردید و رو سیاهی ماند برای ذغال!

عدم شفافیت و قطعیت در بیمه مرکزی، زمانی به اوج خود رسید که یک شرکت کارگزاری بیمه هرکاری دلش خواست کرد و هیچ واکنشی از بیمه مرکزی دریافت نکرد. تعلیق آن کارگزی نیز دیرزمانی نپایید و آن شرکت رفع تعلیق شد، اما بیمه مرکزی بار دیگر از این آزمون سربلند بیرون نیامد.

در رابطه با موضوع اخیر نشت و هک اطلاعات ذیقیمت بیمه گزاران، روابط عمومی غیر حرفه‌ای و کارنابلد بیمه مرکزی نیز همانند همیشه، تنها به صدور بیانیه‌ای اکتفا کرد حال آن که همچنان ابهامات در این زمینه برای بیمه گزاران باقی مانده است.

به نظر می‌رسد، مقام ریاست کلی بیمه مرکزی، باید فردی دارای ثبات تصمیم گیری بوده تا در مواقع بحرانی بتواند با تصمیات درست، از حواشی بکاهد تا این که با مماشات در پی حفظ مقام و میز باشد.

پایگاه خبری اقتصاد تهران برای استاد هاشمی در راستای فعالیت آتی در این صنعت آرزوی توفیق کرده و امیدوار است تا با قاطعیت تمام و تصمیمات اصولی از اتفاقات نادرستی که به ضرر این صنعت است جلوگیری به عمل آورد.

مهرداد عسگری

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches