×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
ظرفیت حمل بار از راه آهن گرمسار-اینچه برون۴ برابر افزایش می‌یابد

اقتصادتهران: وزیر راه و شهرساز ی گفت:با اجرای عملیات برقی‌سازی راه‌آهن۴۹۵کیلومتری گرمسار-اینچه‌برون سرعت سیر به۲برابر وظرفیت حمل بار به۴برابر افزایش می‌یابد و می‌توان۱۰میلیون تن بار را جابه جا کنیم.

 به گزارش وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در مراسم  آغاز عملیات برقی سازی راه‌آهن گرمسار-اینچه‌برون که در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور مقامات دو کشور ایران و روسیه برگزار شد با اشاره به اهمیت این پروژه ریلی اظهار داشت: امروز یکی از پروژه‌های بزرگ و بسیار مهم جمهوری اسلامی ایران را آغاز می‌کنیم.

 وی با بیان اینکه این پروژه از حیث اقتصادی ۱.۲ میلیارد یورو ارزش دارد و از لحاظ ارتقای صنعت حمل ونقل ریلی بسیار مهم است، ادامه داد: ما شاهد یک تحول فناورانه در صنعت حمل نقل ریلی از لکوموتیوهای دیزلی به برقی با قدرت، سرعت و ایمنی بیشتر هستیم.

 آخوندی تصریح کرد: برقی سازی راه‌آهن گرمسار- اینچه‌برون با توجه به اینکه ایران دارای نقاط کوهستانی است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ اگرچه قبل از این شاهد راه‌آهن برقی در مسیر جلفا بوده‌ایم اما عمده خطوط راه‌آهن کشور دیزلی است.

 وزیر راه و شهرسازی در ادامه ضمن تبریک به مردم ایران و ۴ استان تهران، سمنان، مازندران و گلستان که در مسیر راه‌آهن گرمسار- اینچه‌برون قرار دارند گفت: امروز وعده رئیس جمهور در خصوص برقی‌سازی خطوط ریلی را محقق کرده و عملیات برقی سازی راه‌آهن گرمسار- اینچه‌برون را آغاز می‌کنیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم ضمن قدردانی از رهبر انقلاب برای صدور مجوز تامین سهم ۱۵ درصدی دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی از طریق صندوق توسعه ملی گفت: با اجرای عملیات برقی‌سازی راه‌آهن ۴۹۵ کیلومتری گرمسار- اینچه‌برون سرعت سیر به دو برابر و ظرفیت حمل بار به ۴ برابر افزایش می‌یابد که براساس آن می‌توانیم ۱۰ میلیون تن بار را در این مسیر جابه جا کنیم.

 وی یادآور شد: در زمان افتتاح راه‌آهن اینچه‌برون صحبت‌هایی مبنی بر داشتن گلوگاه در این مسیر به میان می‌آمد و امروز با اجرای این پروژه گلوگاه مذکور رفع خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches