×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ظرفیت افزایش دو برابری تولید لبنیات در ۱۰ سال آینده

اقتصادتهران: معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران ظرفیت افزایش تولید در حوزه شیلات و لبنیات در ۱۰ سال آینده تا دوبرابر وضع موجود را دارد.

به گزارش مهر، علی‌اکبر مهرفرد اعلام کرد: ایران در واردات بذور از جمله بذر دانه‌های روغنی پس از خروج آمریکا از برجام با مشکلاتی مواجه شد. ایران در زمینه کشت کلزا توسعه بیشتری داده اما برای واردات بذر آنها به مشکلاتی برخورد.

مهرفرد همچنین گفت: ایران ظرفیت افزایش تولید در حوزه شیلات و لبنیات در ۱۰ سال آینده تا دوبرابر وضع موجود را دارد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی در کشور گفت: ۲۲ میلیون تن محصولات باغبانی و انواع میوه در کشور تولید می‌شود. ۲ میلیون تن هم محصولات شیلاتی در کشور به عمل می‌آید و ۲۰ هزار واحد صنعتی فرآوری محصولات کشاورزی موجود است که امکان فرآوری ۱۵۰ میلیون تن فرآوری محصولات را دارند، اما برخی از آنها با ظرفیت خالی کار می‌کنند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد در ادامه به راهبرد کشاورزی ایران اشاره کرد و گفت: ایران بهره‌وری آب، تولید میوه و سبزی در گلخانه، استفاده از کشت نشایی و به کارگیری فناوری مناسب آبیاری را ادامه می‌دهد. همچنین تلاش می‌کند تا تولید در واحد سطح را افزایش دهد.

مهرفرد همچنین گفت: در دولت روحانی ۸ میلیارد دلار در حوزه آب سرمایه‌گذاری شده و تلاش می‌شود، در این حوزه سرمایه‌گذاری بیشتر هم بشود.

وی افزود: برنامه ایران حفاظت از منابع آب و خاک است و روی محصولاتی که ظرفیت بالقوه‌ای دارد، بیشتر کار خواهد کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches