×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۸ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت کاهش تقابل بخش سنتی و نوآور شهری

اقتصادتهران: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در دیدار با اعضای کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت:‌ از مهم ترین مشکلات شهری تقابل بخش سنتی و ایده‌های نوآورانه است که باید برای رفع آن تلاش کنیم تا ایده‌های خلاق سریعتر به نیازهای شهری تزریق شود.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی، سورنا ستاری در دیدار اعضای کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر افزود: اگر شهرداری از ابتدا با جوانان و ایده‌های خلاق آنها همراه می شد اکنون صاحب این فناوری ها بود و از محل آنها درآمدزایی می‌کرد اما نگاه سنتی برخی بازیگران قدیمی این حوزه مانع از این رخداد شد.

وی مردم را مشتری اصلی خدمات شهرداری دانست و توضیح داد: باید مردم سرویس درخواستی خود را از مدیران شهری بخواهند و این خدمات در دسترس و ارزان ارایه شود. دو موضوعی که به فراموشی سپرده شده است.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: به طور مثال برای راه اندازی تاکسی های آنلاین مخالفت های زیادی از سمت بازیگران سنتی این حوزه وجود داشت. موانعی که اجازه فعالیت به آنها نمی داد هرچند که در نهایت این خلاقیت‌ها بود که برنده رقابت شد.

ستاری گفت: شرکت‌های دانش بنیان و خلاق زیادی در کشور هستند که ایده‌های نویی برای مدیریت شهری دارند به شرطی که شهرداری خواهان و حامی این ایده ها باشد و به جای ارائه صرف خدمات، به عنوان مشاور کنار آنها بایستد و خدماتشان را توسعه دهد.

به گفته رییس ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع نرم و خلاق باید خدمت رسانی را به بخش خصوصی واگذار کرد چون بخش خصوصی درک بهتری از این کار دارد.

ستاری با اشاره به اینکه باید بخش مهمی از درآمد شهرداری از نوآوری‌ها باشد، بیان کرد: این اشتباه است که شهرداری به دنبال کسب درآمد از تراکم فروشی و دیگر مسیرها است. یعنی شهرداری باید با حمایت از این ایده‌ها در مرحله اول، به درآمدزایی از آنها برسد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: به دلیل مخالفت‌ها و عدم همراهی درست شهرداری، ارائه نوآورانه خدمات در این حوزه درست شکل نگرفته است. اگر شهرداری و شورای شهر به صورت اصولی به این حوزه ورود کنند، درآمدشان هم بیشتر خواهد شد. این اتفاق در حوزه خدمات فرهنگی نیز باید شکل گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches