×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت سرمایه گذاری بانک ها بر روی پروژه های گردشگری

اقتصادتهران: صنعت گردشگری داخلی از جمله صنایعی است که به طور حتم دارای پتانسیل های نهفته ای است. این بخش از آنجا که تا کنون آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته می تواند به بسیاری از نیازهای متقاضیان پاسخ دهد.

ضرورت توجه به صنعت گردشگری زمانی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار خواهد شد که اقتصاد کشور بخواهد از وابستگی به درآمدهای نفتی کم کند. در واقع ظرفیت موجود در این بخش طوری است که می تواند پاسخگوی نیاز گردشگران داخلی و حتی بسیاری از گردشگران خارجی باشد. اکنون بسیاری از مناطق سیاحتی که می تواند برای اقتصاد کشور درآمدزایی ایجاد کند از گردونه رقابت خارج است و متولیان امر تاکنون نتوانسته اند برای نقاط دیدنی کشور، سرمایه درخور توجهی جذب کنند.

این در حالی است که بانک های کشور می توانند با توجه به منابع درآمدی که در اختیار دارند از این ظرفیت بهره برداری کرده و با حمایت از بخش خصوصی برای اجرای پروژه های گردشگری به رونق این بخش بپردازند.

به طور مثال بانک ها می توانند تسهیلات کم بهره در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث هتل و یا ایجاد مراکز تفریحی و رفاهی قرار دهند و در مدتی که اقساط آن پرداخت می شود در سود استفاده این مراکز توسط گردشگران نیز بهره مند شوند. بدین ترتیب بانک ها هم در رونق گردشگری اقدام کرده و هم در سود این پروژه ها سهیم هستند.

بانک های کشور با دسترسی به منابع پولی می توانند از طریق روش های مختلف نسبت به توسعه این بخش گام برداشته و نقش مهمی در توسعه و رونق بخش گردشگری ایفا کنند. به بیان دیگر مهم ترین مساله در انجام پروژه های گردشگری تامین سرمایه لازم برای به وجود آوردن هتل های ۵ ستاره بین المللی ایجاد کرده و یا با حمایت از فعالان این بخش سعی در شکوفایی صنعت گردشگری داشته باشند.

سرمایه گذاری بانک ها به مراتب بهتر و به صرفه تر از سرمایه گذاری در امور غیره ای ( نظیر خرید ارز) است که در گذشته برخی از آن ها انجام می دادند.

به هر حال سرمایه گذاری بانک ها به عنوان شریان اصلی اقتصاد کشور در صنعت گردشگری می تواند علاوه بر ایجاد رونق گردشگری در داخل و جلوگیری از خروج سرمایه گردشگران داخلی، با جذب سرمایه های گردشگران خارجی به عنوان منبعی برای کسب درآمد ارزی و در واقع ارز آوری مطرح باشد. مسیری که بسیاری از کشورهای همجوار پیموده اند و به بهره گیری از وضعیت آب و هوایی خود بهترین استفاده را از منابع گردشگری به وجود آورده اند.

ایران با برخورداری از آب و هوای مطلوبی که مناسب حال و فضای گردشگران به ویژه گردشگران اروپایی است یکی از بهترین کشورها برای جذب توریست است و این مساله در شرایطی که درآمدزایی ارزی برای کشور اهمیت ویژه ای دارد یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزینی درآمدهای نفتی به شمار می رود.

لازم به ذکر است جنوب ایران به ویژه بندرعباس یکی از بهترین مناطقی است که دارای جاذبه های بیشمار گردشگری است. استان هرمزگان که جزایر کیش، قشم و سایر جزایر را در خود جای داده است یکی از مقاصد مطلوب برای گردشگرانی است که قصد لذت بردن از طبیعت بکر دارند.

هتل ۵ ستاره و بین المللی هرمز بندرعباس یکی از هتل هایی است که توانسته با وجود محدودیت هایی که در این استان از نظر جذب گردشگر وجود دارد تعداد قابل توجهی گردشگر را جذب کند. این هتل به مالکیت و مدیریت دکتر قاضی چیزی از هتل های ۵ ستاره که در کشورهای دیگر به جذب گردشگر مشغولند کم ندارد و فضای مطلوبی را برای استراحت گردشگران خود در مدت اقامت فراهم می آورد.

مهرداد عسگری

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches