×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت توجه به فرهنگ سازمانی برای تعامل با شرکت های خارجی

اقتصادتهران: به گفته رئیس هیئت‌مدیره شرکت پویه‌گام، اگر شرکت‌های ایرانی به‌دنبال همکاری مشترک با غول‌های جهانی هستند باید پنج نکته در نظر داشته‌باشند که توجه به فرهنگ سازمانی و تاریخچه شرکت خارجی ازجمله آنهاست.

به گزارش روابط عمومی شرکت پویه‌گام، مهندس آنی خاچیکیان، رئیس هیئت‌مدیره شرکت پویه‌گام با اشاره به اینکه باز شدن بازارهای داخلی و ورود آرام‌آرام غول‌های جهانی به بازار ایران احتمال تشدید رقابت شرکت‌های ایرانی را با این شرکت‌ها ایجاد‌می‌کند، اظهار داشت: این شرکت‌های برخوردار از برندهای قدرتمند، حیات شرکت‌های محلی را به‌دلیل دارا بودن منابع بسیار، تکیه بر تکنولوژی‌های تراز اول، مدیریت و بازاریابی جهانی به خطر می‌اندازند، اما کشورهایی مانند فیلیپین، مکزیک، هند و روسیه مدل‌های خوبی برای مطالعه روش‌های مقابله و همچنین همکاری در این زمینه هستند. بعضی از این شرکت‌ها با تبدیل این تهدیدات به فرصت، برندهای جهانی شدند. یکی از معروف‌ترین این نمونه‌ها شرکت باجاج (شرکت مادر تولید‌کننده موتورسیکلت‌های پولسار، پالس و … در ایران) است. زمانی‌که هند در سال ۱۹۸۰ بازارهای خود را باز کرد این شرکت با اتخاذ استراتژی مقاومت توانست با هوندا، یکی از غول‌های موتورسیکلت‌سازی دنیا و دارای تجربیات موفق مشابه همان منطقه، وارد رقابت شود و در سال ۱۹۹۸ هوندا را از بازار اسکوترهای هند خارج کند.

وی با توجه به مدل ایران و وجود حمایت‌های دولتی برای کسب‌وکارهای داخلی، گفت: اگر شرکت‌های ایرانی به‌دنبال همکاری مشترک با غول‌های جهانی هستند باید پنج نکته در نظر داشته‌باشند. نخست اینکه، استقلال خود را حفظ کنند. برای شرکت‌هایی که به‌صورت خانوادگی اداره می‌شوند شاید اینکه مدیریت شرکت‌شان را از دست بدهند دردناک‌ترین اتفاق باشد. برای اینکه کنترل امور را داشته‌باشید با بررسی بازار نقاطی که در آن کمترین تنوع محصول و یا ضعف دانش و یا مدیریتی دارید با شرکای خارجی وارد مذاکره‌شوید و آنها را موظف‌کنید تا فقط در همان بازار رقابت کنند. هیچ‌گاه به‌دلیل اینکه سبد محصولات گسترده و قوی دارند به تمام بخش‌های بازار وارد نکنید. در بعضی از مدل‌ها با اعمال فشار بر روی شرکت‌های خارجی می‌توان آنها را مجبور کرد که از یک برند جدید محلی استفاده‌کنند تا از ضریب نفوذ کمتری برخوردار شوند و شما نیز کنترل بازار را از دست ندهید و بتوانید آن را مدیریت کنید.

هاکوپیان نکته دوم را اشتیاق به همکاری دانست و چنین گفت: شاید یکی از ساده‌ترین روش‌‌ها برای اندازه‌گیری اولویت ورود شرکت‌های خارجی به بازار ایران سرعت پاسخگویی آنها به ایمیل‌ها و یا تماس‌های شماست. نشانه دوم استخدام مشاوران خارجی مخصوص بازار ایران است. اگر مشاورانی ایرانی استخدام‌کرده‌اند بدانید که احتمال ورودشان به بازار ایران زیاد است. در غیر این صورت به‌دنبال بازارهای جذاب‌تری نیز می‌روند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches