اقتصاد تهران
شماره خبر : 60701
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
اقتصاد تهران

ضرورت بهره‌مندی از مدل‌های جدید اعتباری در صنعت بانکداری

اقتصادتهران: عضو هیات‌مدیره بانک رفاه گفت: حوزه‌های اعتباری بانک باید از مدل‌های مختلفی در حوزه اعتباری استفاده کنند.

حسین رحمتی عضو هیات‌مدیره بانک رفاه کارگران با اعلام این مطلب در جمع مدیران صف و ستاد این بانک بر نظارت دقیق بر تعهدات مشتریان بانک گفت: اگر هنگام اعطای تسهیلات و همچنین پس از اعطای آن نظارت دقیقی بر تعهدات مشتریان صورت گیرد، مطالبات ایجاد نمی‌شود. در حوزه مطالبات هم باید از همه ظرفیت‌ها برای به حیطه وصول در آوردن آن استفاده شود.

وی افزود: بانک رفاه دارای یک انضباط مالی مطلوب است و باید بیش از پیش در چارچوب سیاست‌های پولی، مالی و نظارتی بانک مرکزی به ویژه در حوزه تجهیز و تخصیص منابع گام برداریم.

عضو هیات‌مدیره بانک رفاه بهبود شبکه شعب را یکی از اهداف مهم مدیریت کلان بانک دانست و اظهار داشت: بهبود شبکه شعب و تعدیل شعب کم بازده در دستور کار بانک است؛ تعدیل، ادغام و جابجایی شعب از راهکارهایی است که می‌تواند از هزینه‌های بانک بکاهد. در این راستا از ظرفیت‌های حوزه IT باید به طور کامل استفاده کرد زیرا تمامی امور جاری و آتی بانک به حوزه IT وابستگی دارد.

وی افزود: با توسعه بانکداری الکترونیک، وجود شعب به صورت فیزیکی چنانچه در نقطه تعادل نباشد، می‌تواند هزینه‌زا باشد.

عضو هیات‌مدیره بانک رفاه، اصلاح ساختار بانک رفاه را در راستای استراتژی مشتری محوری دانست و گفت: در راستای افزایش رضایت مشتریان، تعامل مطلوبی بین حوزه‌های بین‌المللی و اعتباری صورت گرفته که رضایت مشتریان را به دنبال داشته است.