×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت بررسی افزایش آمار تلفات جاده ای در سمنان

اقتصادتهران: برآیند افزایش آمار جان باختگان محورهای ارتباطی سمنان در تعطیلات نوروزی ۹۷ در مقایسه با سال گذشته مبین این است که باید علاوه بر انجام کارهای پژوهشی و فرهنگ سازی، برای رفع این چالش فراگیر تدابیر ویژه ای اتخاذ کرد.

به گزارش ایرنا، اگرچه به اعتقاد مسوولان میزان تلفات جاده ای در ایران در سال های اخیر تا حدی کاهش یافته است اما بر اساس تقسیم بندی سازمان بهداشت جهانی، ایران همچنان در زمره کشورهای منطقه قرمز خطرناک جاده ای در جهان قرار دارد.

براساس آمارهای پزشکی قانونی در سال گذشته قریب به ۱۶ هزار نفر در کشورمان بر اثر تصادفات جان باختند که بیش از ۳۴۰ هزار نفر در این حوادث مجروح و مصدوم شدند و در این میان سمنان یکی از استان های با بیشترین تلفات جاده ای شناخته شده است.

پرسش این است که چرا سوانح رانندگی در سمنان همچنان قربانی می گیرد، آیا راهی برای جلوگیری از این معضل فراگیر در کشور و استان وجود ندارد؟

آیا خسارتهای وارده این بخش بر اقتصاد ملی مورد بررسی قرار نمی گیرد؟

مسوولان پلیس راه استان سمنان معتقدند در سالهای اخیر تعداد قربانیان تلفات جاده ای در استان سیر نزولی و کاهش چشمگیری داشته است و این استان به لحاظ کاهش تلفات جاده ای در سطح کشور موفق عمل کرده است.

هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه و بیش از ۱۵ هزار کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد و در مجموع بیش از ۷۵ درصد ترافیک عبوری در محورهای برون شهری در ۳۴ هزار کیلومتر محورهای شریانی انجام می شود.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران- مشهد از سمنان عبور می‌کند و به دلیل تردد سالانه بیش از ۲۲ میلیون نفر از جاده های سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.

بنا به نظر برخی کارشناسان، گستره جاده های سمنان به اندازه جاده های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای استان عبور می کنند، در زمان اوج سفرها در هر ۶۰ دقیقه به طور متوسط بیش از یکهزار و ۲۰۰ خودرو از محورهای استان عبور می کنند که با این حجم قابل توجه تردد، واژگونی خودرو یکی از رویدادهای تلخ در محورهای سمنان است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches