چهارشنبه, ۲۶ آذر , ۱۴۰۴
اقتصاد تهران

ضرورت ایجاد جذابیت برای کالای ایرانی

۷ فروردین, ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

ضرورت ایجاد جذابیت برای کالای ایرانی

اقتصادتهران: رئیس اتاق بازرگانی گفت: مسیر حمایت از تولید ملی باید با ایجاد جذابیت مصرف کالای ایران مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

به گزارش مهر، غلامحسین شافعی گفت: مسیر حمایت از تولید ملی باید با هدف جذابیت مصرف کالای ایران و رقابت پذیرکردن تولیدات در عرصه بازار جهانی مورد بازنگری جدی قرار گیرد رویکردی که نیازمند یک تفاهم ملی میان مصرف کننده، تولید کننده و برنامه ریزان است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: ایجاد جذابیت برای مصرف کننده، بهبود خدمات پس از فروش و نوسازی صنایع راهکار عملی در حمایت از کالای ایرانی است.

وی ارتقای کیفیت، رقابت پذیرکردن کالاها و کاهش قیمت تمام شده محصولات را سه رویکرد اصلی واحدهای تولیدی برای جذاب شدن مصرف کالای ایرانی دانست و تاکید کرد: بنگاه‌های اقتصادی باید به فن آوری روز دنیا تجهیز شوند و در این مسیر باید خلق ثروت از فعالیت‌های دلالی و واسطه گری به سوی تولید هدایت شود.

شافعی تاکید کرد: رونق صادرات صنعتی در سایه ارتقای فناوری سکوی پرتاب کالای ایرانی به جایگاه واقعی خود در بازار داخلی و بین المللی است و در این راستا باید از ظرفیت‌ها و مزیت‌های تولیدی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی بهره گرفت.

وی افزود: امروز بیش از ۹۰ درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود، منابع معدنی کشور مزیت بسیار خوبی برای تولید و صاردات مواد معدنی فرآوری شده پیش روی تولید ایران قرار داده است که در صورت رفع موانع پیش روی صادرات از جمله کاهش قمیت کالای صادراتی و افزایش سرعت بازار رسانی می‌تواند به رونق تولید در کشور منتهی شود.

دیدگاه ها بسته هستند.

  • پستی یافت نشد.

آخرین خبر ها