×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت اعطای تسهیلات ارزانقیمت بانک‌ها برای واحدهای تولیدی

روزان: رییس هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی هم صنف با تاکید بر دریافت تسهیلات ازرانقیمت واحدهای تولید از بانک ها گفت: در صورت تحقق چنین امری، قیمت تمام شده کالای تولید شده نیز با بهای کمتری به دست مصرف کننده می رسد.

دکتر مهدی کریمی تفرشی عمده ترین مشکل واحدهای صنفی را کمبود نقدینگی عنوان و تصریح کرد: در صورتی که واحدهای تولیدی بتوانند از وام های با نرخ سود پایین استفاده کنند بهتر می توانند در راستای کاهش هزینه های سربار واحد تولیدی خود گام برداشته و به تبع آن، قیمت تمام شده کالای تولیدی کاهش می یابد.

وی در خصوص قیمت بهای مواد غذایی در ماه مبارک رمضان گفت: از نظر تولید و عرضه هیچ مشکلی برای ماه رمضان وجود ندارد و طرح مساله افزایش قیمت در ماه رمضان بی معنی است.

وی که در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی و مواد غذایی «ایران آگروفود ۲۰۱۷» در جمع خبرنگاران سخن می گفت با بیان اینکه صنعت غذا در ایران خصوصی ترین صنعت است، یادآور شد: دولت باید نقشه خودش را در این زمینه کاهش دهد و سهم اختیارات بیشتری برای بخش خصوصی قائل شود چرا که هر بخش خصوصی نقش بیشتری داشته آن صنعت موفق‌تر بوده است.

وی افزود: برجام اثرات مثبتی در بازار داخلی و خارجی محصولات و صنایع غذایی داشته است به گونه ای که در زمان تحریم ها تولید کنندگان برای تامین مواد اولیه مورد نیاز شان که از خارج باید وارد می شد با مشکلات عدیده ای مواجه بودند اما پس از امضای برجام نه تنها این مشکل برطرف شد بلکه قیمت و کیفیت این مواد مورد نیاز صنایع افزایش بیشتری پیدا کرد چرا که بازارهای جهانی به روی ما باز شد و  قدرت انتخاب بیشتری داشتیم و این عامل سبب شد تا رقابت در بازار افزایش پیدا کند.

رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی هم صنف ادامه داد: یکی از مشکلاتی که هم اکنون وجود دارد این است که مشوق های صادراتی با تأخیر پرداخت می شود در حالی که کشورهای همسایه ایران با قوانینی که دارند به سرعت و به محض خروج محموله صادراتی از گمرک هایشان مشوق های خوبی در اختیار صادرکنندگان خود قرار می‌دهند چرا که وقتی تولید یک محصول بیش از نیاز بازار میشود بازار داخلی از آن اشباع می شود باید به فکر صادرات آن بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches