×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت استفاده از از تجارب کشورها در کاهش مجوز واحدهای تولیدی

اقتصادتهران: رییس مجلس شورای اسلامی بر پسینی شدن نظارت دستگاه‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: باید از تجربیات کشورهایی که در حوزه کاهش مجوزها پیشرو بوده اند، استفاده شود.

علی لاریجانی روز سه شنبه پس از نشست بررسی عملکرد وزارتخانه‌های مختلف برای رونق تولید در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: تاکنون ۳ جلسه برای تحقق شعار سال رونق تولید در مجلس برگزار شده که در این جلسات وزرا و روسای کمیسیون‌های مربوطه حضور داشتند، البته با توجه به اینکه کمیسیون ویژه‌ای برای حمایت از تولید ملی در مجلس ایجاد شده است، این کمیسیون نظر کمیسیون‌های متعدد را اخذ و تجمیع می‌کند.

وی با بیان اینکه در آخرین نشست بررسی عملکرد وزارتخانه‌های مختلف اقتصادی برای تحقق رونق تولید مقرر شد مرکز پژوهش‌ها با تمامی دستگاه‌ها جلسات کارشناسی برگزار کند، افزود: پس از آن جلسه دستگاه‌ها، معاونت‌های مربوطه را در حوزه رونق تولید ملی معرفی کردند و حدود ۱۳۲ جلسه کارشناسی برگزار شد تا مشخص شود هر دستگاهی باید چه اقداماتی انجام دهد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تاکنون ۱۹ جلسه برای رونق تولید ملی برگزار کرده است، ادامه داد: این کمیسیون مشخص کرده چه حوزه هایی به قانون نیاز دارد و چه بخش‌هایی باید قوانین فعلی را اجرایی کنند که به این منظور موارد اجرایی فهرست شده است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در برخی بخش‌ها برای رونق تولید باید تصمیم‌گیری می‌شد، تأکید کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده مشخص شد در مقام اجرا برخی دستگاه‌ها دقیق عمل نکرده‌اند و وزرا باید برای  اجرایی شدن قوانین مرتبط با رونق تولید پیگیری‌هایی داشته باشند.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد وزرا موارد اجرایی لیست شده را به تمامی زیرمجموعه‌های خود ابلاغ و مرکز پژوهش‌های مجلس نحوه اجرا را به صورت مستمر پیگیری کند تا در جلسه بعدی این قوانین در مقام اجرا محقق شده باشند.

لاریجانی با بیان اینکه آیین‌نامه‌های اجرایی برخی مواد قانونی برای تحقق رونق تولید تدوین نشده است، تصریح کرد: آیین‌نامه‌های چند ماده از قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخلی باید در هیأت دولت تصویب می‌شد که به این منظور مقرر شد آقای نوبخت تصویب آنها را پیگیری کند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: آیین‌نامه تسهیل فضای کسب و کار حتما باید در دولت تصویب شود که به این منظور نیز مقرر شد سازمان برنامه و بودجه تصویب این آیین‌نامه را در دولت دنبال کند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس باید با بدنه دستگاه‌ها ارتباط برقرار کرده و میزان رونق تولید را ارزیابی کند، ادامه داد: در جلسه اخیر شورای اقتصادی قوای سه‌گانه پیشنهادی توسط وزارت اقتصاد برای مولدسازی دارایی‌های دولت که میزان آن زیاد بوده ارائه و در همان جلسه تأکید شد که مولدسازی دارایی‌های دولت به قانون نیاز دارد، بنابراین دولت باید پیشنهادی مدون کند که این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق و در قالب بودجه سال ۹۹ بررسی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دریافت مجوز از دستگاه‌های مختلف از مشکلات کنونی افرادی است که می‌خواهند در بخش تولید و خدمات فعالیت کنند، تصریح کرد: وزارت اقتصاد پایگاهی اطلاعاتی ایجاد کرده تا تمامی افرادی که برای سرمایه‌گذاری به مجوز نیاز دارند به این پایگاه مراجعه کرده و از مجوزهای مورد نیاز برای سرمایه گذاری مطلع شوند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches