×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ضریب نفوذ بیمه با بهره‌گیری از هوش مصنوعی

در دنیای امروز دیگر فرصتی برای توسعه کسب و کارهای قدیمی نیست، بلکه با پا به میان گذاشتن هوش مصنوعی زمینه بروز اتفاقات خاص بیش از پیش مهیا شده است.

بدون شک بهره‌گیری از فرصت‌های به وجود آمده به تبع ظهور و حضور فناوری در هر کسب و کار و رشته‌ای، امکان بهره مندی بیش‌تری برای صاحبان آن کسب و کار در راستای ایجاد رقابت حرفه‌ای شکل داده است.

ضرورت این امر در صنعتی مانند صنعت بیمه دوچندان خود را نمایان می‌کند. شرکت‌های بیمه باید بتوانند با آگاهی از شرایطی که عرضه و توسعه فناوری پیش روی آنان قرار داده نهایت استفاده و بهینه سازی مطلوب در فرآیندها را انجام داده و از ظرفیت این بخش به طور قابل توجهی در راستای اهداف خود بهره‌مند شوند.

یکی از فرصت‌هایی که در آینده‌ای نه چندان دور، فعالیت شرکت‌های بیمه را دستخوش تغییرات اساسی خواهد کرد، استفاده از هوش مصنوعی است. بهره‌گیری از هوش مصنوعی بدون توسعه فناوری و گسترش این بخش، راه به جایی نخواهد برد. بنابراین ضروری است تا مدیران شرکت‌های بیمه و البته سهامداران در گام نخست به اهمیت این بخش آگاه شده و سپس ساز و کار توسعه زیرساخت‌های لازم برای بهره گیری از ظرفیت‌های ایجاد شده توسط بخش توسعه فناوری شرکت متبوع خویش را بسط دهند.

این در حالی است که چالش تجمع منابع انسانی از یکسو و مشکلات هزینه‌ای استفاده و توسعه از فناوری اطلاعات از سوی دیگر، به معضلی برای مدیران کسب و کارها تبدیل شده است، ضروری است مدیران صنعت بیمه در این بخش با آگاهی از شرایط موجود، هرچه زودتر چاره‌ای بیندیشند.

برخی شرکت‌ها از جمله شرکت بیمه میهن در این عرصه به طور جدی ورود پیدا کرده است. آینده صنعت بیمه کشور توسط توسعه فناوری رقم خواهد خورد و بنابراین صاحبان کسب و کار و مدیرانی موفق‌تر عمل خواهند کرد که ضرورت اجرای برنامه‌های توسعه‌ای را در سیاست‌های استراتژیک خود لحاظ کرده‌اند.

شرکت بیمه میهن با آگاهی از ضرورت این امر نسبت به تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه محور، تمهیدات و مقدمات لازم را اندیشیده و فراهم کرده است.

آنچه که امروز صنعت بیمه کشور بدان نیازمند است توسعه فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن است که تحقق این امر در بکارگیری ظرفیت‌های موجود و بهره مندی از توان فناوری اطلاعات امکانپذیر خواهد بود.

به امید روزی که این صنعت بتواند به پشتوانه تحول در فعالیت‌های فناورانه و تحقق صنعتی دیجیتال، گوی رقابت را از سایر صنایع برباید که به طور حتم در چنین شرایطی، بیمه گزاران، ذینفعان اصلی اجرا و پیاده‌سازی برنامه‌های توسعه‌ای خواهند بود.

سید هادی شیخ الاسلامی؛ مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت بیمه مین

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches