×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
صنعت سنگ برای سرمایه گذاران خارجی جذاب است

اقتصادتهران: نایب رییس انجمن صنعت سنگ ایران با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی، سرمایه گذاری در این صنعت را برای خارجی ها بسیار جذاب توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، دکتر مالک رحمتی در نشستی به مناسبت برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه که از ۲۸ الی ۳۱ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می شود ضمن بیان این مطلب گفت: متاسفانه با وجودی که ۷  درصد ذخایر معدنی جهان در ایران قرار دارد و بیش از ۶۰ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور داریم اما این صنعت در جایگاه واقعی خود نتوانسته قرار بگیرد و تنها ۵ درصد از سنگ کشور صادر می شود.

وی با بیان آن که اکنون میزان تولید سنگ تزیینی کشور به رقم ۱۳ میلیون تن رسیده و سهم صادرات آن بیش از پنج درصد و ارزش صادرات این بخش حدود ۴۰۰ میلیون دلار برآورد می شود تصریح کرد: آمارها نشان می دهد، نزدیک به ۹۰ تا ۹۵ درصد معادن سنگ تزیینی توسط بهره برداران بخش خصوصی استخراج می شود و شمار واحدهای سنگبری نیز در سطح کشور به ۶ هزار تا ۶۵۰۰ واحد می رسد.

رحمتی با بیان اینکه محیط مالی و بانکی یکی از مشکلات فعالان صنعت سنگ در کشور است اظهار کرد: کمبود نقدینگی واحدهای فعال در این صنعت را با چالش هایی مواجه کرده و بخش عمده ای از کارخانجات با توان و ظرفیت کمتر در حال فعالیت اند.

وی نرخ سود تسهیلات بانکی را به عنوان یکی دیگر از مشکلات فعالان بانکی اعلام کرد و گفت: طی سالهای گذشته از محل تسهیلات ارزان قیمت واحدهای مناسبی راه اندازی شده اند که فعالیت خوبی نیز دارند و ضروری است تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این واحدهای تولیدی قرار گیرد.

نائب رئیس انجمن سنگ با اشاره به اینکه صادرات کشور نسبت به گذشته رونق چندانی ندارد عنوان کرد: در سالهای گذشته به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز آسیب های زیادی به بسیاری از صنایع کشور وارد شده است و اگر دولت به دنبال تک نرخی کردن ارز است باید نرخی را در نظر بگیرد که توان صادراتی را کاهش ندهد.

وی همچنین با با اعلام پابرجا بودن مشکلات ناشی از تحریم تصریح کرد: تحریم ها همچنان درگیر صنایع است و به عنوان یک تهدید تلقی می شود و امروز در فضای منطقه به دلیل ناامنی هایی که وجود دارد بحث صادرات نیازمند حمایت های بیشتر است.

بر پایه این گزارش، حسین جعفریان سخنگوی ستاد برگزاری نمایشگاه سنگ نیز با اشاره افزایش تعداد شرکت کنندگان در نمایشگاه سنگ امسال از نبود برنامه ریزی برای آینده در این صنعت گلایه کرد و گفت: ۲۵۰ شرکت داخلی و خارجی در فضای ۱۰ هزار متر مربعی در این نمایشگاه حضور دارند به طوری که ۶۰ درصد متراژ غرفه ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان آن که مهمترین رسالت در این صنعت شناساندن سنگ ایران به دنیاست گفت: این صنعت در کشور با توجه به سابقه ای که سنگ ایران دارد به طور کامل شناسانده نشده است.

به گفته جعفریان از کشورهای اسپانیا، چین، کره شرکت هایی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و یکی از برنامه های جانبی این نمایشگاه نیز مسابقات قلم و چکش و تندیس سازی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches