×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
صنعت تولید و پرورش ماهی کشور در آستانه تحول

اقتصادتهران: برای اولین بار در کشور یکی از شرکت‌های کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با هدف خودکفایی موفق به تکثیر ماهیان گونه کپور معمولی، فیتوفاگ و آمور از ماهیان “نسل اول” شد.

به گزارش پایگاه خبری بنیاد مستضعفان  مهندس عظیم رجایی مدیر عامل هلدینگ کشاورری و دامپروری بنیاد مستضعفان در این باره توضیح داد: در پی واردات ماهیان نسل اول از کشور چین از سوی شرکت “ران بهشهر” و پرورش آنها و تبدیل شدن آن به آبزی مولد در سال ۹۵، کارگاه تکثیر شرکت واقع در استان شمالی کشور  اقدام به تکثیر گونه‌های مذکور نموده است که در این عملیات تعداد ۱ میلیون و ۵۰۰هزار  قطعه لارو کپور معمولی و ۳ میلیون و ۸۱۰ هزار قطعه لارو  فیتوفاگ و ۷۲۰هزار قطعه لارو آمور تکثیر شده است.

 وی افزود: در این عملیات برای اولین بار از مشاورین خارج از شرکت در انجام تکثیر استفاده نشده و تمام مراحل آن به وسیله کارشناسان و نیروهای شرکت انجام شده است.

مهندس رجایی گفت: نتایج حاصل ازاین مرحله تکثیر لارو ماهی از ماهیان نسل اول مطلوب و قابل قبول ارزیابی می‌شود و لاروهای ماهی تولیدی از نظر رشد و مقاومت در برابر شرایط نامناسب پرورش و تراکم پذیری دارای شرایط بسیار خوب و ایده آلی می باشند.

 گفتنی است تکثیر لارو ماهی از ماهیان نسل اول منجر به افزایش قابل توجه بهره‌وری تولید از لحاظ مقاومت و ضریب تبدیل گوشت و سایر شاخص‌های تولید می‌شود به طوری که صنعت پرورش ماهی در کشور را بیش از گذشته از نظر اقتصادی توجیه پذیر کرده و نقش به سزای در خودکافی در این حوزه و تامین پروتئین مورد نیاز کشور دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches