×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
صنعت بیمه در ایستگاه فن‌آوری

اقتصادتهران: بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه با رویکرد «صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات» روز گذشته با حضور معاون اول رییس جمهور، رییس کل بیمه مرکزی، وزیر اقتصاد، مدیران عامل شرکت‌های بیمه‌ای، شرکت‌های استارت آپی و نیز تعداد زیادی از دانشجویان و دست اندرکاران بیمه‌ای در محل برج میلاد تهران برگزار شد.

نکته قابل اهمیت در این رویداد که هر ساله در ۱۳ آذر و به مناسبت سالروز بیمه برگزار می‌شود حضور پر رنگ شرکت‌های استارت آپی و نیز شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات بود به طوری که در این مراسم از ۶ استارتاپ «مرکوری»، «ایپاد»، «جهش»، «پیشخوان خدمات بیمه»، «آوانس» و «داناتک» به عنوان کسب و کارهای نوپا در صنعت بیمه با رویکرد فناوری اطلاعات رونمایی شد.

اینکه این شرکت‌های استارت‌آپی فضای فعالیت در صنعت بیمه کشور را به سمت متفاوتی سوق داده‌اند شکی نیست و مهم‌تر آن که فعالیت شرکت‌های استارت آپی در حال حاضر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

از آنجایی که صنعت بیمه یکی از حوزه های تأثیرگذار در عرصه اقتصادی محسوب می‌شود اما در حال حاضر شاید در میان نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای نگاه مثبتی به این مقوله وجود نداشته باشد و در واقع نمایندگان بیمه، استارت‌‌آپ‌ها رقیب جدی برای فعالیت خود می‌بینند اما با نگاهی عمیق‌تر به این مساله به راحتی می‌توان دریافت که در دنیای امروزی که فعالیت و کسب درآمد از طریق فضای مجازی به یک موضوع با اهمیت تبدیل شده است می‌توان دریافت که استارت‌آپ ها نه تنها رقیب خطرناکی برای سایر بخش‌ها به شمار نمی‌روند بلکه می‌توانند در بسیاری موارد نسبت به افزایش اشتغالزایی کمک شایانی نمایند. به بیان دیگر ارائه خدمات در قالب استارت آپ‌ها، حاوی نکات مثبت و سازنده بسیاری است که جلوگیری از تردد غیر ضروری و کاهش مراجعات مردم به دفاتر بیمه و مدیریت هرچه مطلوب تر زمان، از نمونه‌های بارز آن است.

استارت‌آپ‌ها از فرصت‌هایی به شمار می روند که تا حدود بسیار زیادی مشکلات حوزه بیکاری را مرتفع کرده و با اتکا به چنین فعالیت‌هایی می توان در توسعه فرصت‌های شغلی به موفقیت‌های برجسته‌ای نائل آمد.

به عبارت دیگر شاید بتوان گفت که بحث اصلی این است که فناوری چگونه می تواند به تولید محصول جدید در بیمه به کمک این صنعت آید و اینکه اینشورتک‌ها چگونه می توانند به صنعت بیمه کنند که به طور حتم با سیاست‌هایی که بیمه مرکزی در پیش گرفته امید می‌رود راه برای فعالیت تعداد بیش‌تری از شرکت‌های استارت‌آپی فراهم شود.

مهرداد عسگری

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches