×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
صعود طلای جهانی

اقتصادتهران: طلا در بازار جهانی در پی پیروزی حزب ضدریاضتی در یونان که نگرانی‌ها را نسبت به بی‌ثباتی مجدد در اروپا برانگیخت و تقاضا برای این فلز زرد به عنوان دارایی مطمئن را تقویت کرد، به بالاترین سطح در پنج ماه گذشته صعود کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دوشنبه بازار سنگاپور حداکثر ۰٫۴ درصد افزایش یافت و به ۱۲۹۹ دلار رسید و تا ساعت ۱۲ صبح به وقت محلی ۱۲۹۳ دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه تغییر چندانی نداشت و ۱۲۹۳ دلار معامله شد.

این فلز ارزشمند پنج شنبه گذشته پس از اعلام گسترش تدابیر محرک مالی از سوی بانک مرکزی اروپا به ۱۳۰۷ دلار صعود کرد.

طلا از ابتدای امسال تاکنون با مطرح شدن احتمال به تاخیر افتادن افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا ۹٫۳ درصد رشد قیمت داشته است.

طبق گزارش رویترز، گولدمن ساش قیمت مورد پیش بینی برای هر اونس طلا در سال ۲۰۱۵ را از ۱۲۰۰ به ۱۲۶۲ دلار افزایش داد. این بانک مستقر در نیویورک اعلام کرد طلا تا چند ماه آینده به دلیل آمار ضعیف‌تر از حد مطلوب آمریکا و گسترش اقدامات محرک مالی بانک مرکزی اروپا در سطح کنونی پشتیبانی خواهد شد اما تحلیلگران این بانک مجددا نظر بدبینانه خود نسبت به دورنمای طلا را تکرار و پیش بینی کردند قیمت هر اونس این فلز به ۱۰۸۹ دلار در سال ۲۰۱۶ و ۱۰۵۰ دلار در سال ۲۰۱۷ می‌رسد.

رهبران اروپایی در پی پیروزی حزب مخالف تدابیر ریاضتی در یونان، از این کشور خواستند به شرایط بسته نجات مالی ۲۴۰ میلیارد یورویی پایبند بماند. یورو پس از انتشار نتایج انتخابات یونان، روز دوشنبه به رکورد پایین جدیدی در برابر دلار رسید و معاملات بازار سهام آمریکا نیز سقوط کرد.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱۸٫۳۰۲۰ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین با ۰٫۴ درصد کاهش به ۱۲۶۴ دلار رسید و هر اونس پالادیم با ۱٫۳ درصد کاهش، ۷۶۵ دلار معامله شد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches