×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
صرفه‌جویی ۶۰۰ میلیون دلاری با انتقال بار از جاده به ریل

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه به راحتی می‌توان ۳۰میلیارد تن بار را به ریل منتقل کرد گفت:می‌توانیم ۶۰۰میلیون دلار صرفه جویی داشته باشیم که در شرایط تحریم‌های ظالمانه بسیار موثر است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سعید محمدزاده در مراسم امضا تفاهم‌نامه احداث راه‌آهن جلفا- پلدشت- چشمه ثریا اظهار داشت: مزیت‌های حمل‌ونقل ریلی در سراسر جهان غیر قابل رقابت است اما در داخل ایران، بی توجهی به یکپارچگی بین دستگاه‌ها وعملکرد جزیره‌ای باعث تحمیل هزینه‌های زیاد به کشور می‌شود.

وی افزود: سازمان مناطق آزاد که نقش جدی، مولد و ارزشمند در مناطق آزاد دارند همواره به حمل‌ونقل برای توسعه ارتباطات پایدارخود نیازمندند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از بعد اقتصاد ملی به حمل‌ونقل ریلی اشاره کرد و گفت: اگر هر مقدار موفق شویم بار و مسافر را به ریل منتقل کنیم برای پایداری اقتصاد در کشور به صورت جدی اثر بخش و اثر گذار خواهیم بود.

محمدزاده با توجه به اینکه فعلا دولت تصمیمی برای افزایش قیمت سوخت ندارد گفت: طبیعتا اگر در طراحی کشور بتوان کاری کرد که انرژی مصرفی در کشور به حد اقل ممکن برسد، سبب کمک به اقتصاد کشور خواهد شد. زمانی که یک تن‌کیلومتر بار از جاده به ریل منتقل می‌شود از منظر صرفه جویی سوخت در اقتصاد حمل‌ونقل، حد اقل ۳۵ سی سی صرفه جویی حاصل می‌شود که اگر در ۵۷ سنت قیمت گازوئیل ضرب شود ۲ صدم دلار به ازای هر تن‌کیلومتر خواهد بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches