×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۵ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
صدور ۳ هزار میلیارد ریال ضمانت و بیمه نامه معدنی در دولت یازدهم

اقتصادتهران: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت یازدهم ۲۵۴ ضمانت نامه و بیمه نامه معدنی به ارزش سه هزار میلیارد ریال صادر شد.

به گزارش پیام رسان وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی کرباسیان» در آیین امضای تفاهمنامه همکاری تامین مالی طرح‌های معدنی صندوق بیمه فعالیت های معدنی و بانک صنعت و معدن ادامه داد: صندوق بیمه فعالیت های معدنی قبل از دولت یازدهم در فهرست واگذاری قرار گرفت که با آغاز به کار دولت تدبیر و امید از این برنامه خارج و به کار خود ادامه داد.

وی افزود: در ابتدا دولت یازدهم، سرمایه اولیه این صندوق ۱۰۰ میلیارد ریال بود که با افزایش ۱۰ برابری در چهار سال، سرمایه آن به ۱۱۰۰ میلیارد ریال رسید.

کرباسیان اعلام کرد: این صندوق تا سقف چهار هزار میلیارد ریال در قالب وام و ضمانتنامه به معدنکاران تسهیلات اختصاص داده است.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) یادآوری کرد: با پذیرش پروانه بهره برداری در صندوق به عنوان ضمانت، فعالان کوچک و متوسط می توانند از بانک ها تسهیلات دریافت کنند.

کرباسیان از تشکیل دفترهای استانی صندوق بیمه معدن خبر داد و افزود: صندوق با بانک ملت و بورس همکاری گسترده ای را آغاز کرده است و امیدواریم ۱٫۵ میلیارد دلاری که مجلس برای حمایت از اشتغال روستایی و مناطق محروم تصویب کرده است در آیین نامه صندوق لحاظ شود تا این مبلغ از این طریق اختصاص یابد.

وی گفت: می خواهیم محدوده هایی را که ریسک آنها به حداقل رسیده است واگذار کنیم و در این زمینه آگهی مناقصه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای ۱۵ پهنه معدنی و پنج محدوده امیدبخش مس، طلا و سنگ آهن در ۲ هفته آتی اعلام می شود.

کرباسیان افزود: تا پایان آذرماه نقشه توان معدنی در مقیاس یکصد هزارم آماده می شود و می توانیم طرح های معدنی را در عرصه بین المللی عرضه کنیم.

هفته گذشته رییس خانه معدن ایران درباره حمایت صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی گفت: این مبلغ همه معادن کشور را پوشش نمی دهد و باید سرمایه آن به ۱۰ ‌هزار میلیارد ریال برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروز اعلام کرد: قرار است صندوق بیمه معدن با بانک صنعت و معدن تفاهم کند تا سرمایه خود را سه تا چهار برابر کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches