×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
صادرات نفت عراق به ٣,٣۵ میلیون رسید

اقتصادتهران: میانگین صادرات نفت خام عراق در ٢٣ روز نخست ماه مارس با حفظ روندی ثابت به میانگین روزانه سه میلیون و ٣۵٠ هزار بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، بررسی داده های صنعتی نشان می دهد صادرات نفت خام عراق در ٢٣ روز نخست ماه مارس روند ثابتی داشته و رشد سریع صادرات این کشور متوقف شده است.

رشد صادرات نفت عراق و در پی آن مازاد عرضه بی سابقه نفت در بازارهای جهانی به کاهش قیمت نفت کمک کرده است.

عراق به صورت ضمنی از پیشنهاد تثبیت عرضه نفت با هدف بهبود شرایط بازار و قیمتهای جهانی نفت خام موافقت کرده است.

قرار است تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک روز ١٧ آوریل (٢٨ فروردین ماه) در دوحه قطر گردهم آیند و راجع به چگونگی اجرای برنامه تثبیت تولید نفت در سطح ماه ژانویه بحث و گفتگو کنند.

بر اساس گزارش رویترز، تاکنون جز ایران و لیبی که هر کدام دلایل خود را دارند، بیشتر تولیدکنندگان اصلی بازار به این پیشنهاد چراغ سبز نشان داده اند.

صادرات نفت خام عراق به دلیل اختلالها که در خط صادراتی کرکوک-جیهان برای انتقال نفت خام میدانهای استان شمالی کرکوک و میدانهای اقلیم کردستان عراق، با کاهش روبرو شد و نتوانست به روند رو به رشد ماههای گذشته ادامه دهد.

هری چیلینگویریان، رئیس بخش جهانی راهبرد کالا در موسسه بی ان پی پاریباس، در این باره گفت:مشکلات اخیر در عراق و نیجریه سبب شده است قیمت نفت در بازار افزایش یابد.

بنابر بر آمارهای بارگیری که از سوی رویترز گردآوری شده است و دو منبع صنعتی، میانگین صادرات نفت خام عراق در ٢٣ روز نخست ماه مارس به میانگین روزانه سه میلیون و ۵٠٠ هزار بشکه رسیده که به رکورد روزانه سه میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه در ماه نوامبر ٢٠١۵ نزدیک است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches