×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
صادرات محصولات حلال، کشور را از فروش نفت بی نیاز می کند

 

اقتصادتهران: معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی تجارت حلال در دنیا وجود دارد و اگر فقط پنج درصد این میزان را جذب کنیم از صادرات نفت بی نیاز خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، وحید مرندی مقدم روز چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: پتانسیل ها در ایران در زمینه تجارت حلال به شکلی است که نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارد.

وی تصریح کرد: بر اساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی، درون نگری و برون زایی ۲ مورد از مولفه های اقتصاد مقاومتی است و بر این اساس باید به پتانسیل های درون کشور توجه کرده و برای ایجاد ارزش افزوده آنها را به سمت خارج از کشور سوق دهیم.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران افزود: شورای سیاست گذاری تجارت حلال به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل و چهار کمیته فقهی، فناوری، تجارت و استانداردسازی در آن فعال است.

وی ادامه داد: امیدواریم این شورا برای فعالان صنعت حلال تسهیلاتی فراهم کند تا سهم جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای هدف در زمینه تجارت حلال افزایش دهد.

مدیرکل استاندارد استان کرمان نیز گفت: ۶ پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه استاندارد سازی ارائه شده که چهار پروژه از این تعداد به صورت ۱۰۰ درصد عملیاتی شده است.

علی بیک زاده افزود: اداره کل استاندار استان کرمان در زمینه حد مجاز آلاینده ها با همکاری سازمان جهاد کشاورزی بر روی پنج محصول کار کرده که در رابطه با چهار محصول پسته، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و کاهو نتیجه گرفته است.

وی بیان کرد: تصدی گری استاندارد را به بخش خصوصی واگذار کردیم و ۹۰ شرکت و آزمایشگاه در استان کرمان شکل گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: با همکاری استانداری کرمان، دانشگاه شهید باهنر، ولیعصر (عج) رفسنجان و دانشگاه آزاد اسلامی کرمان کمیته فنی هیدرومتیک آب برای اولین بار در استان تشکیل شده است.

وی همچنین از افتتاح و راه اندازی مرکز اداری و آزمایشگاهی خدمات استاندارد غرب استان کرمان در هفته آینده خبر داد.

این نشست با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد و کشاورزی، نماینده ولی فقیه در دامپزشکی کشور، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استان در سالن پیامبر اعظم (ع) استانداری کرمان برگزار شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches