×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: وزیر صنعت گفت:صادرات فرش دستباف ایرانی به امریکا در سال ۹۵ بیش از ۸۴ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال ۹۴ که تنها ۲.۷میلیون دلار بوده افزایش چشمیگیری از نظر وزنی و ارزشی داشته است.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت محمدرضا نعمت زاده در بازدید از مرکز ملی فرش ایران با اشاره به ابلاغیه رییس جمهور درباره افزایش تولید و اشتغال گفت: در یک سال گذشته تلاش های خوبی برای اتصال صنعت ایران به صنعت جهانی در صنایع مختلف انجام شده که از جمله مهمترین آن قراردادهای بین المللی در صنعت خودرو است که حاصل قراردادهای جهانی در صنعت خودرو، استفاده تولیدکنندگان خارجی از قطعات تولید ایران در خودروهایشان بوده و این قبیل قراردادها باید در تمام صنایع از جمله صنعت فرش منعقد شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وضعیت صادرات فرش ایران در زمان تحریم ها خوب نبود، اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت صنعت فرش طی سالهای گذشته رو به بهبود است و باید با تمام توان، موانع بازدارنده توسعه این صنعت از پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان برداشته شود.

وی منحصر به فرد بودن فرش دستباف ایرانی را فرصتی برای تولید و اشتغال پایدار در این صنعت دانست و افزود: یکی از موضوعات مهم در این صنعت، انتقال دانش تولید فرش دستباف ایرانی به نسل های جدید است که برای این مساله باید در زمینه آموزش های تخصصی، اهتمام بیشتری داشت؛ ضمن اینکه برای افزایش تولید و اشتغال در صنعت فرش باید، بازار داخلی در کنار صادرات تقویت شود.

نعمت‌زاده، مرکز ملی ایران را مکلف کرد تا ۱۵ اردیبهشت ماه برنامه عملیاتی برای تحریک بازار داخلی با هدف افزایش اشتغال و تولید را تدوین و ارائه کند.

این مقام مسوول با اشاره به بودجه ۷۰۶ میلیارد تومانی برای بیمه قالیبافان در سال ۹۶ تاکید کرد: این بودجه در حال حاضر برای ۳۳۰ هزار قالیباف هزینه می شود در حالی که با اصلاح آیین نامه های بیمه قالیبافان و تغییر شیوه کنونی، امکان بیمه شدن همه ۷۰۰ هزار قالیباف فعال در کشور، با همین اعتبار وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال سال تحول در تولید و اشتغال صنعت فرش دستباف باشد و افزود: باید با بهره گیری از تجربیات تولیدکنندگان کارگاهی فرش دستباف، زمینه افزایش تعداد کارگاه های قالی بافی در نقاط مختلف کشور را فراهم کنیم تا تعداد زیادی از جوانان در کشور شاغل شوند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches