×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
صادرات روزانه نفت ایران به ژاپن ۲۰۰ هزار بشکه افزایش یافت

اقتصادتهران: مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از افزایش فروش نفت ایران به ژاپن خبر داد و گفت: این کشور در ماه گذشته بیش از ٢٠٠ هزار بشکه از ایران نفت خریده است.

به گزارش ایرنا، چندی پیش برخی منابع خبری ادعا کردند میزان صادرات نفت ایران به ژاپن به علت مشکلات مربوط به بیمه نفتکش ها کاهش یافته است.

با این همه، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد قرارداد فروش نفت به ژاپن نزدیک ١٢٠ هزار بشکه در روز است اما میزان خرید نفت این کشور از ایران در سه ماه گذشته افزایش یافت.

به گزارش وزارت نفت، سیدمحسن قمصری گفت: ماه گذشته ژاپن بیش از ٢٠٠ هزار بشکه از ایران نفت خرید.

این مسئول توضیح داد: ظرفیت پالایشی ژاپن در حال کاهش است، به طوری که این ظرفیت از پنج میلیون بشکه در روز به سه میلیون و ۶٠٠ هزار بشکه رسیده و قرار است بیش از این نیز کاهش پیدا کند.

قمصری افزود: با این شرایط، ایران می تواند ١۶٠ هزار تا ٢٠٠ هزار بشکه از این بازار سهم داشته باشد.

ژاپن یکی از مشتریان سنتی نفت خام ایران است که واردات نفت آن از کشورهای خاورمیانه در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ١٠ درصد افزایش یافت.

عربستان با صادرات میانگین یک میلیون و ۴٠٠ هزار بشکه در روز بزرگ ترین تامین کننده نفت این کشور در ماه آوریل بود و پس از آن عراق با ١۶٧ هزار بشکه در روز در جایگاه بعدی قرار داشت.

درماه آوریل ٢٠١۶ نزدیک ۸۷٫۶ درصد از مجموع واردات نفت خام ژاپن از کشورهای غرب آسیا صورت پذیرفت که این میزان در همسنجی با مدت مشابه پارسال حدود ١٠ درصد بیشتر بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches