×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شکوفایی اقتصاد دانش بنیان از مسیر اقتصاد مهارت بنیان می‌گذرد

اقتصادتهران: معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر این که بازار کار به نیروی ماهر نیاز دارد، گفت: اقتصاد دانش بنیان برای شکوفا شدن باید از مسیر اقتصاد مهارت‌ بنیان بگذرد.

به گزارش ایسنا، همایش راهبردهای هدایت و توسعه آموزش‌های مهارتی امروز در مجموعه تلاش برگزار شد.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در این همایش اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به ثانیه پاسخگوی فوری نیاز بازار کار باشد و دوره‌ها و آموزش‌هایی که ارائه می‌دهیم به ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای شاغلان کمک و افراد را هرچه سریع‌تر جذب بازار کار کند.

سید علی موسوی ادامه داد: اولین استراتژی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یک کشور ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است، اما تا زمانی که توازن بین عرضه و تقاضا در بازار کار ایجاد نشود نمی‌توانیم گامی در جهت توسعه پایدار برداریم.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر گسترش اقتصاد مهارت‌ بنیان، خاطر نشان کرد: اگر به دنبال شکوفا شدن اقتصاد دانش بنیان هستیم، باید از مسیر اقتصاد دانش بنیان بگذرد به همین دلیل برنامه درسی تمام موسسات آزاد فنی و حرفه‌ای باید دنبال روی این هدف باشد.

موسوی ادامه داد: آنچه در آموزش فنی و حرفه‌ای به آن نیاز داریم تغییر نگرش است، بنابراین دوره‌های اموزشگاه‌های آزاد باید متحول و به روز شود.

وی افزود: شرکت تویوتا آموزش پیشتاز است و تکنولوژی ماشین‌های هیبریدی را قبل از تولید آموزش می‌دهند، ولی این تکنولوژی در حالی وارد کشور ما می‌شود که هیچ آموزشی همراه آن نیست به همین دلیل بر اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید می‌شود و ما معتقدیم آن تکنولوژی که پیشتاز در تغییر است باید وارد شود و توسعه یابد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches