×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
شورای عالی آب تشکیل می شود

وزیر نیرو از تشکیل دومین جلسه شورای عالی آب در دولت یازدهم با حضور رئیس جمهوری خبر داد و گفت: این شورا طی ۱۶ سال گذشته تنها هفت بار تشکیل شده بود.

به گزارش ایرنا، ˈحمید چیت چیانˈ در حاشیه مراسم افتتاح مرکز آزمایش توربین های ۲۵ مگاواتی مپنا و در جمع خبرنگاران افزود: نخستین جلسه این شورا در دولت یازدهم اوایل مهر ماه تشکیل و به بررسی مشکلات این بخش پرداخت.

وی با اشاره به صادرات برق ایران به پنج کشور همسایه افزود: اخیرا با مسئولان صنعت برق عراق به توافق رسیدیم که برق بیشتری به این کشور صادر شود که این امر زمینه ارتباط بیشتر میان دو کشور را در این صنعت فراهم می کند.

چیت چیان با بیان این که، امسال میزان صادرات برق بیش از سال گذشته خواهد بود، در خصوص دریافت مطالبات برق صادراتی گفت: پول برق صادراتی با کمی تاخیر و البته به طور مستمر دریافت می شود و مسئله حادی در دیر کرد پرداختها وجود ندارد.

وی در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه نیز افزود: ۱۹ اقدام دارای اولویت کار گروه احیای دریاچه ارومیه مصوب و به دستگاه های ذیربط ابلاغ شده است.

وی درباره هزینه مورد نیاز برای احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: نسبت به برخی از اقدامات، قبلا برآوردهایی صورت گرفته و قرار است که معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهوری نیز برای تامین اعتبارت کمک کند.

چیت چیان در بخش دیگر از اظهارات خود با اشاره به ماده ۱۹ قانون بودجه سال جاری گفت: مکانیسمی بر اساس این ماده پیش بینی شده است تا هر کدام از بخشها که نسبت به ارتقای راندمان و افزایش بازده واحدها اقدام کنند، میزان صرفه جویی سوخت را به مدت دو سال در اختیار خواهند داشت.

به گفته وی، در این راستا قراردادهایی در زمینه تکمیل واحدهای گازی با سیکل بخار و احداث واحدهای بادی و فتوولکانیک و کاهش تلفات در شبکه توزیع منعقد می شود.

وزیر نیرو با بیان این که، صنعت برق مشکلات جدی در زمینه تامین نقدینگی دارد، افزود: هزینه تولید انتقال و توزیع هر کیلووات ساعت برق ۶۸ تومان است، در حالی که ۲۲ تومان از مصرف کننده دریافت می شود و اگر درآمدهای صادرات برق را به این مبلغ اضافه کنیم، مجموع عایدات وزارت نیرو به ازای هر کیلووات ساعت ۳۰۰ ریال است.

به گفته چیت چیان، از این رقم ۱۶۶ ریال هم به هدفمندی اختصاص می یابد و با این شرایط صنعت برق با مشکلات جدی مواجه می باشد که نتیجه آن بدهی به پیمانکاران و تولید کنندگان است.

وی افزود: در حال بررسی هستیم تا هر چه سریعتر راهکاری پیدا کنیم تا طی روزهای آینده بخشی از بدهی های خود را با واگذاری نیروگاه پرداخت کنیم.

 

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches