true
شرکت ایرانخودرو در تخلفی آشکار و بر خلاف تعهدات اولیه، به جای نصب موتور EF7 بر روی خودروی سورنپلاس موتور ارزان و قدیمیتر XU7P نصب کرده است.
به گزارش اقتصادتهران، شرکت ایرانخودرو بر خلاف تعهدات اولیه، به جای نصب موتور EF۷ بر روی خودروی سورنپلاس موتور ارزان و قدیمیتر XU۷P نصب کرده است. اختلاف قیمت این دو موتور حدود ۷۰ میلیون تومان است و طبق برآوردها ایرانخودرو با این تخلف بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سود به جیب زده است.
در همین خصوص جمال علیزاده قمشهای کارشناس اقتصادی صنایع بزرگ درباره تخلف ایرانخودرو در محصول سورنپلاس به خبرگزاری مهر گفت: پیش از پرداختن به پرونده تخلف سورنپلاس باید به پیشینه عرضه خودرو در سامانه یکپارچه اشاره کرد. ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ بود که وزارت صمت اعلام کرد در راستای فروش خودرو صرفاً در سامانه یکپارچه فروش هرگونه فروش خودرو از طریق غیر از سامانه یکپارچه ممنوع و از این پس فروش خودرو فقط از طریق سامانه متمرکز انجام میشود.
گزارش مهر در این باره حاکی است که علیزاده قمشهای میافزاید: همچنین در این حین اعلام شد که مسئولیت نظارت بر هرگونه تخلف خودروسازها با وزارت صمت بوده و این وزارتخانه به جهت تحویل خودروهای فروخته شده ذیل این سامانه مسئول است.
وی در ادامه به اولین اطلاعیه ایرانخودرو برای عرضه سورنپلاس بنزینی در طرح فروش یکپارچه اشاره کرد و گفت: سورنپلاس بنزینی در این طرح با کد کلاس ۵۷۵۲۹ معرفی و اعلام شده که خودروی قابل ارائه از طریق این بخشنامه، از آخرین استاندارد زیست محیطی و مقررات اعلام شده و حاکم بر کشور در زمان تحویل خودرو، برخوردار خواهد بود. این استانداردها ممکن است به صورت دورهای بروزرسانی شود و در مورد تغییر در خودرو در اطلاعیه ایرانخودرو هیچ موردی به جز استانداردها اعلام نشده است.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=288975
false
true