×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شواهد از افزایش قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ حمایت می کند

اقتصادتهران: پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد، شواهد از افزایش قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ حمایت می کند و تغییر همه متغیرهای اصلی بازار به نفع بالا رفتن قیمت نفت است.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری یاد شده نوشت، درست قبل از اینکه عربستان از توافق کاهش تولید حمایت کند و قیمت نفت خام برنت دریای شمال برای نخستین بار از سال ۲۰۱۶ به بیش از ۶۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد، صندوق های سرمایه گذازی مشترک تقریباً نسبت به افزایش بهای این نفت پایه بیش از هر زمان دیگری خوشبین بودند.

فروش اوراق بهادار نفتی توسط این صندوق های تامین مالی جمعه گذشته به سطحی کاهش یافت که آخرین بار در فوریه (بهمن – اسفند) گذشته تجربه شده بود، زمانی که توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، جرقه افزایش قیمت نفت را زد.

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دیروز (شنبه) به پایگاه خبری بلومبرگ گفت: البته که می خواهیم توافق کاهش تولید اوپک تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید شود.

ولیعهد عربستان این اظهار نظر را پس از آن عنوان کرد که «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه گفت: توافق کاهش تولید باید دستکم تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید شود.

وقتی نظر این دو کشور که تصیم گیرندگان اصلی سرنوشت توافق کاهش تولید هستند، بر تمدید است، به احتمال زیاد این توافق تمدید می شود اما به هر حال، سرنوشت این توافق در نشست ماه آینده وین مشخص می شود.

«کریس کتنمن» استراتژیست ارشد شرکت مشاوره ای «ماکرو ریسک» آمریکا واقع در نیویورک به بلومبرگ گفت: شواهد نشان می دهد که مردم به افزایش قیمت نفت امیدوارند.

وی افزود: حمایت ولیعهد عربستان از تمدید توافق کاهش تولید، احتمال تمدید این توافق را افزایش داده است و خوشبیی به افزایش قیمت نفت را چنان بالا برده که تصور تغییر این شرایط آسان نیست.

به نوشته بلومبرگ، تغییر متغیرهای اصلی بازار همه به نفع افزایش قیمت نفت است، موجودی انبارهای نفت آمریکا تقریبا به کمترین سطح خود از ژانویه ۲۰۱۶ (دی-بهمن۱۳۹۴) رسیده است.

«خالد الفلیح» وزیر انرژی عربستان گفته است: تقاضای نفت انعطاف پذیرتر از چیزی است که مردم فکر می کنند.

«الدر سیتر» مدیرعامل شرکت نفتی استات اویل نروژ نیز گفته است: بازار نفت به طور قطع در تعادل است.

«جان کیلدف» از شرکای صندوق سرماه گذاری «اگین کپیتال» آمریکا در نیویورک نیز تلفنی به بلومبرگ گفت: می ارزد که روی افزایش قیمت نفت شرط بندی کنی.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches