×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
شهرداری در تامین اتوبوس تهران تنهاست

شهردار تهران در مراسم ورود ۱۳۹ دستگاه اتوبوس دوکابین به ناوگان حمل‌ونقل عمومی و افتتاح مرکز کنترل نظارت هوشمند تاکسیرانی،‌ ارتقای کیفیت زندگی در شهر تهران را یکی از سیاست‌های روشن شهرداری در سومین دوره مدیریت این نهاد دانست.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم ورود ۱۳۹ اتوبوس دوکابین به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران افزود: یکی از سیاست‌های روشن ما در سومین دوره مدیریت شهرداری تهران ارتقای کیفیت زندگی تهران است. این ارتقای کیفیت بعد مادی و معنوی را با هم دربردارد. برای تحقق این ارتقای کیفیت در ابتدا باید به درون شهرداری به خصوص در حوزه مدیریتی و منابع انسانی توجه ویژه‌ای کنیم. در گذشته در هر دو موضوع منابع انسانی و بهره‌وری در حوزه حمل و نقل عمومی دچار چالش‌های جدی بودیم.

وی افزود: بزرگ ترین اعتصابات در سازمان اتوبوسرانی در ابتدای کار بنده در مدیریت شهرداری اتفاق می‌افتاد ولی امروز در بحث رسیدگی به کارگران و کارمندان این سازمان می‌توانم بگویم در مقایسه با همه بخش‌ها پیشرفت قابل توجهی به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه باید در حوزه تاکسیرانی توجه بیشتری داشته باشیم،‌ افزود: تاکسیرانان با سرمایه خود در خدمت شهر هستند. به همین لحاظ باید توجه ویژه‌ای به این حوزه شود. نکته دیگر نوسازی و توسعه است. به مردم تهران بارها گفته‌ام مشکلات شهر را پاسخگو هستم اما شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بر مشکلات شهر فائق آید.

شهردار تهران در خصوص ورود ۱۳۹ دستگاه اتوبوس دوکابین به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: هر یک از این اتوبوس‌ها با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان خریداری شده است و طبق قانون باید تنها ۱۷٫۵ درصد از این هزینه را شهرداری پرداخت کند و ۸۲٫۵ درصد باقیمانده را نهادهای دیگر باید پرداخت می‌کردند. در سال گذشته هیچ پولی بابت حمل‌ونقل عمومی دریافت نکردیم و مردم تهران از این حق خود محروم شدند.

وی تاکید کرد: در تمام دنیا به حمل و نقل عمومی توجه ویژه‌ای می‌شود و سوبسیدهای ویژه‌ای در این بخش پرداخت می‌شود. امروز قریب به سه هزار دستگاه اتوبوس دوکابین به ناوگان عمومی شهر تهران وارد کرده‌ایم و واقعیت این است که شهرداری در این بخش کاملا تنهاست.

وی با بیان این که بزرگترین چالش شهر تهران آلودگی آن است،‌ افزود: یکی از اقدامات جدی برای کاهش آلودگی هوا توسعه حمل‌ونقل عمومی و اعمال محدودیت برای استفاده از خودروهای شخصی است.

وی با اشاره به انتقاد برخی افراد در خصوص ایجاد خط بی‌آرتی در بزرگراه امام علی گفت: برخی اظهارنظرها در این خصوص واقعا باعث تعجب است، چرا باید یک ماشین شخصی که میزان آلودگی زیادی هم دارد برایش اتوبان بسازیم تا در شهر حرکت کند و اتوبوس با ۱۰۰ سرنشین در ترافیک بماند.

شهردار تهران با اشاره به ساخت دو و نیم تا سه کیلومتر مترو تا قبل از سال ۸۵ ، گفت: امروز متوسط توسعه خطوط مترو در سال به ۱۵ کیلومتر رسیده است و توان فنی و اجرایی ساخت سالانه ۳۰ کیلومتر مترو در کشور فراهم شده است ولی برای تحقق این امر نیاز به حمایت‌های مختلفی است و بار اصلی ساخت مترو در حال حاضر به دوش شهرداری تهران افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در زیرساخت‌ها نگاه جامع داشته باشیم، گفت: در بحث رفع آلودگی هوای تهران هم نیازمند ساخت پل و توسعه بزرگرا‌ه‌ها هستیم و هم به توسعه مترو، اتوبوس و تاکسیرانی نیازمندیم. رفع معضل آلودگی هوای تهران متعلق به یک دستگاه خاص نیست و با دست به دست دادن شهرداری و دولت به تنهایی این معضل حل نخواهد شد. همه بخش‌ها، سازمان‌ها و مردم باید در این خصوص کمک کنند و دست به دست هم دهند تا معضل آلودگی هوای تهران حل شود.

وی افزود: با اطمینان اعلام می‌کنم مشکل آلودگی هوای تهران موضوعی نیست که نسبت به حل آن احساس ناامیدی کنیم. اگر کمک شهرداری، دولت، سازمان‌ها و همه مردم در این خصوص وجود داشته باشد با اطمینان می‌گویم در پایان این دوره مدیریت شهری می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه بحث گاز مونوکسیدکربن (CO) در سال ۱۳۸۰ مهمترین موضوع آلودگی هوای تهران بود،‌ گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که در آن دوره انجام شد امروز بیش از دو سوم روزهای شهر به لحاظ آلاینده منوکسید کربن در شرایط پاک است و آلودگی هوای پایتخت عمدتا در بخش ذرات معلق است که آلاینده بسیار خطرناکی است و امیدوارم در ماه‌های پیش رو با کمک شورا، مجلس، دولت و مردم بتوانیم شهر پاکی داشته باشیم و تصمیم‌گیری‌های درستی در این زمینه اتخاذ کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های پیش روی شهرداری برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران، گفت: امروز در بحث آلودگی هوا نیازمند اصلاح ساختار بودجه‌ای هستیم و طرحی آماده کرده‌ایم و با مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران مذاکراتی را انجام داده‌ایم که امیدواریم در جلسه سران قوا این طرح مورد بحث قرار بگیرد و بتوانیم با همکاری مجلس،‌شورا و دولت در خصوص آلودگی هوا اقدامات اساسی را انجام دهیم.

وی افزود: امیدواریم به مدار کمک عمومی در حوزه حمل‌ونقل برگردیم و دولت در این خصوص کمک‌های لازم را انجام دهد. البته در این بخش نیاز به فرهنگ‌سازی نیز وجود دارد که باید حداکثر تلاش خود را به کار گیریم تا بتوانیم با کیفیت بهتر در حوزه حمل‌ونقل عمومی خدمت‌رسانی کنیم.

 

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches