×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
شهرداری، شهرسازی و بخش خصوصی؛ سه ضلع راه و شهرسازی هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خواستار استفاده از توان سه ضلع راه و شهرسازی، شهرداری و بخش خصوصی در تشکیل مثلث تامین مسکن قم و زیرساخت های عمران شهری شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، ‘محسن بهشتی’ در شورای اداری این اداره کل ضمن برشمردن وظایف این اداره کل در دو بخش راه و مسکن گفت: با توجه به اینکه ماموریت های این اداره کل مرتبط با تامین نیازهای اکثریت جامعه می باشد نظارت عمومی بر حسن انجام این وظایف، مسئولیت ها را دشوار ساخته است.

وی رمز دستیابی به اهداف تعریف شده را مرهون ارتباط مستمر و حضور نماینده ای قوی و پیگیر جهت مطالبات این اداره کل در حوزه وزارتی و تعامل و تعاون با دیگر دستگاه های اداری استان و حضور فعال در جلسات استانی برشمرد.

بهشتی گفت: از آیتم های مهمی که می تواند در راستای تامین اهداف این اداره کل مثمر ثمر باشد بحث اطلاع رسانی شفاف و پرهیز از وعده و وعیدهای غیر عملی و بزرگنمایی اقدامات انجام شده است.

بهشتی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: معطوف به مدیرکل بودن و قفل زدن به نظرات کارشناسی بدنه اداری آنهم در اداره کلی که قابلیت تربیت مدیرانی در سطح استانی و حتی ملی دارد آفت بزرگی است که باید با اعتماد به نفس و کسب اطلاعات جامع، از آن پرهیز کرد.

وی وظیفه مهم مدیرکل اداره ای با این حجم از مسئولیت ها و قابلیت های علمی اجرایی را ایجاد فضای رقابت سالم و رشد بدنه کارشناسی آن دانست.

بهشتی ادامه داد: پس از هجده سالی که از استان شدن قم می گذرد باید بلوغ مدیریتی آن به حدی رسیده باشد که بتواند نیازهای استان را تا رده های بالا تامین کند اما متاسفانه این مهم هنوز در لایه های دوم و سوم مدیریت نیز از خارج استان تامین می گردد و این از ضعف نگاه ما به قضیه بوده است.

رییس شورای حمل و نقل قم بزرگترین چالش پیش روی اداره کل را مبحث زمین و دفاع از منابع ملی، استانی عنوان کرد و گفت: در عین دفاع منطقی و مستمر جهت جلوگیری از هدر رفت زمین های محدوده شهری باید از نه گفتن های بدون کارشناسی و خارج از آرمانهای استانی پرهیز کرد و در صورت تشخیص صلاحیت درخواست کنندگان زمین در دو حوزه تمکن مالی و اشتغال زایی، نسبت به واگذاری زمین اقدام نمود.

وی نیاز به تامین مسکن و سرپناه را نیازی مستمر و لاینقطع عنوان کرد و گفت: با توجه به حجم واگذاری واحدهای مسکن مهر و عدم تمکن مالی دولت جهت اجرای برنامه هایی از این دست می توان از مشارکت سه ضلع توانمند راه و شهرسازی، شهرداری و بخش خصوصی(سرمایه گذار) در طول خدمات دولت در راستای تامین مسکن و عمران زیرساخت های شهری بهره برد.

بهشتی در ادامه به شناخت ظرفیت ها و فرصتها اشاره کرد و گفت: توجه ویژه مسئولان ارشد کشوری به قم خصوصا مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در راستای آبادانی این استان می تواند از فرصت هایی باشد که با ارائه برنامه های قابل طرح و اجرا از آن استفاده کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی تصریح کرد: از اینکه هنوز بزرگراه امام علی(ع) به عنوان کمربندی استفاده شود اما همه نوع خودرویی از آن عبور می نماید از مشکلاتی است که با اجرای طرح کمربندی جدید باید آن را مرتفع ساخت.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches