true
اقتصادتهران: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دانشآموز با ویژگیهای برتر در قالب طرح «شهاب» شناسایی شدند، گفت: بستر مجازی امکان عرضه برنامههای آموزشی مکمل برای این افراد را فراهم می کند. آینده خوبی را در این زمینه متصور هستیم.
به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در جمعبندی نهایی نشست مشترک وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با مدیران استارتآپهای آموزشی که در اردوگاه باهنر برگزار شد با بیان اینکه درست است که باید در آموزش و پرورش به سمت آموزشهای الکترونیک میرفتیم، گفت: از چندسال گذشته به این سمت حرکت کرده بودیم اما حرکت کند بود.
وی افزود: در شرایط کرونا ناگزیر به سمت آموزش الکترونیک رفتیم. اکنون این مجال فراهم شده که دقیقتر در این باره برنامهریزی و بستر فضای مجازی را تقویت کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر دو وضعیت داریم؛ نخست استمرار وضع موجود است و تداوم ارائه محتوا با همین روش در بستر مجازی است، اظهار کرد: این کار را انجام دادیم اما وضعیت دوم این است که از فرصتهای جدید استفاده و یک بازنگری در روش، محتوا و کیفیت دستیابی به اهداف انجام دهیم. تاکید ما این است که روی ظرفیت جدید برنامهریزی و طراحی کنیم.
حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه جهتگیریهای آینده ما به سمت تحقق اهداف سندتحول بنیادین است، گفت: تربیت در ساحتهای مختلف در این سند مورد تاکید است. یک وجه مهم برنامهها در سند تحول، فایدهمندی آن است. تقریبا بیش از ۳۰ سال است که بناست هر دانش آموز بعد از فارغالتحصیلی یک مهارت برای زندگی فراگرفته باشد. در سالهای گذشته برنامههایی اجرا شده اما همچنان این هدف روی میز ماست.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در شرایط کرونا به بستر مجازی نیازداریم و این سیاست را ادامه میدهیم،اظهارکرد: تصویر روشنی از آینده نداریم و نمیدانیم مهر ماه وضعیت چگونه است؟ ناگزیریم رویکرد ترکیبی را مدنظر داشته باشیم. این یک سناریو است که بتوانیم بهراحتی از زیست بومی به زیست بوم دیگر منتقل شویم. فرض دیگر منتفی بودن کرونا است. در این صورت کلاسها دایر است اما در این موقعیت میخواهیم بهتدریج بخشی از محتوا را به بستر مجازی منتقل و مجموعه را اثربخشتر کنیم و بهرهوری نیروی انسانی را بالاتر ببریم.
وی ادامه داد: مهمترین ابزار زیستبوم جدید افزایش ظرفیت سیاستگذاری و تنظیمگری است همچنین به ما این امکان را میدهد جریان تعلیم و تربیت را تحت کنترل دقیقتری قرار دهیم و تستهای مشترک و آنلاین در همه سطوح داشته باشیم و عدالت آموزشی را برقرار کنیم. باید اختصاصی کردن آموزش متناسب با ذوق و توانمندی دانش آموزان را در این بستر فراهم کنیم.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=188762
false
true