×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شناسایی عامل مهم سرطان ریه در خانه‌های شهروندان

تهران اکونومی: گاز رادون عامل مهم سرطان ریه و گاز درون خانه ای است که اگر وارد ریه شود در حفره‌های تحتانی ریه قرار می‌گیرد و   بافت حساس آن را به مدت طولانی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۱ با بیان این مطلب افزود: اندازه گیری غلظت گاز رادون در تعدادی از ساختمان‌های مسکونی شهر تهران و منازل شهروندان داوطلب در حال انجام است.

امیر حسین عساری با اشاره به این که غلظت گاز رادون در اماکن و منازلی که دارای تهویه ضعیف هوا هستند، زیرزمین ها و جاهایی که گردش طبیعی هوا کم است؛ می تواند انسان را تهدید کند؛ ادامه داد چنان چه با آب آلوده به رادون استحمام صورت گیرد این گاز در فضا پخش شده و باعث مشکلات تنفسی می شود.

او خاطر شنان کرد که این آلاینده در اثر واپاشی عناصر رادیواکتیو موجود در خاک متصاعد شده و منابع انتشار آن خاک، آب های زیرزمینی، مصالح ساختمانی و … هستند.

به گفته عساری اندازه‌ گیری این آلاینده بسیار ساده بوده و کافی است یک کیت کوچک که به برق و یا هیچ ابزار دیگری نیز نیاز ندارد، برای یک دوره سه ماهه در یک نقطه از منزل (همکف یا طبقه اول ساختمان) مستقر شده و پس از طی دوره توسط کارشناسان جمع آوری و مورد آنالیز قرار ‌گیرد.

شهروندان داوطلب اندازه گیری گاز رادون در منازلشان می توانند ضمن تماس با شماره ۵۵۴۲۵۱۵۳ با ارائه آدرس و شماره تلفن به واحد محیط زیست شهرداری منطقه ۱۱به این جامعه آماری بپیوندند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches