×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
شما هم در مورد جریمه های بناحق چیزهایی شنیده‌اید؟

اقتصادتهران: روز چهارشنبه، ۲۸ آبان در خیابان عباس آباد، پلیس خودرو یک شهروند را نگه می‌دارد و از اودرخواست مدارک می‌کند. پس از بازبینی مدارک، مامور مربوطه اظهار می‌دارد که ۶ ماه از تاریخ اعتبار گواهینامه راننده گذشته است. راننده نیز ضمن اظهار تاسف از این مسئله بیان می کند که متوجه این امر نشده و سعی می‌کند در نخستین فرصت آن را تمدید نماید. ضمن این که گواهینامه اصلی‌اش که ۱۰ سال مهلت داشته مورد سرقت قرار گرفته و گواهینامه المثنی با مهلت ۵ ساله صادر شده و او متوجه این مسئله نبوده است. به هر هر حال مامور مربوطه اظهار می‌دارد که چاره‌ای جز خواباندن خودرو و انتقال آن به پارکینگ نیست و در پاسخ راننده که می‌پرسد چرا جریمه نمی‌نویسی، می‌گوید ظاهرا شما متوجه نیستی که رانندگی با گواهینامه تاریخ گذشته به منزله رانندگی بدون گواهینامه و جرم است. بالاخره مامور پس از اندکی این پا و آن پا کردن و ارزیابی عکس‌العمل راننده، می‌گوید که چاره‌ای جز انتقال ماشین به پارکینگ نیست. راننده نیز که نمی‌خواسته در مقابل اعمال قانون و عمل به وظیفه یک مامور وظیفه شناس مقاومت نماید، به همراه وی به پارکینگی در پیچ شمیران می‌رود. اما پس از تحویل خودرو مشاهده می‌کند که در برگه‌ای که برای بازپس گرفتن خودرو در روز بعد به او داده شده، با دست خط مامور مربوطه دلیل توقیف خودرو “به همراه نداشتن کلیه مدارک!” عنوان شده است. وقتی به مامور اعتراض می‌کند که چرا این گونه نوشته‌ای، وی با قیافه‌ای حق به جانب جواب می‌دهد: “برای این که فردا راحت‌تر بتوانی ماشین‌ات را ترخیص کنی!”

اما راننده که به مسئله مشکوک شده، پس از مراجعت به خانه با یک جستجوی ساده در اینترنت درمی‌یابد که جریمه عدم تمدید گواهینامه، آن هم در صورتی که بیش از ۹ ماه از تاریخ آن گذشته باشد، ۳۰ هزار تومان است! به هر صورت او که قرار بوده صبح فردای آن روز مادر بیمارش را که روز قبل در تهران به دکتر رفته بود، به شهرستان ببرد، از صبح زود برای ترخیص خودرو عازم خیابان زنجان می شود، اما قبل از آن مسئله را با مامور پلیس دیگری در میان می‌گذارد و وی در حالی که سرش را به علامت تاسف تکان می‌دهد، می‌گوید: جریمه عدم تمدید گواهینامه فقط ۳۰ هزار تومان است ولی حالا دیگر کاری نمی توانید بکنید، بهتر است بروید خودرو را ترخیص کنید.

اما جالب این که به هنگام عبور از چهارراه مزبور مجددا مامور وظیفه شناس (!) روز قبل را مشاهده می کند. از خودرو پیاده می شود تا اعتراضش را بیان کند، ولی وی و دو مامور دیگر همراهش با حالتی تمسخر آمیز پاسخ می‌دهند آنچه در سایت-ها و تلویزیون می‌بینی با آن چه ما در خیابان اعمال می‌کنیم فرق دارد و در جواب راننده که مگر شما جز اعمال قانون وظیفه دیگری دارید و من از شما شکایت خواهم کرد، می‌گویند برو هر کاری دلت می‌خواهد بکن!

راننده این بار نام ماموران و درجه ایشان را یادداشت کرده و صدایشان را نیز ضبط می‌کند. به امید شکایت یا دادخواهی. برای نقض قانون از سوی یک مامور قانون، برای یک روز از کار و زندگی افتادن، برای ۷۰ هزار تومان جریمه شده به سبب به همراه نداشتن کلیه مدارک! (این را بعد از ترخیص خودرو متوجه می‌شود، پرداخت پول پارکینگ و… اما آیا کسی هست که به این دادخواهی برسد یا به قول آن مامور دیگر بهتر است این مسئله را فرآموش کند و بگذرد و بگذارد تا همچنان شهروندان دیگری طعمه اندک ماموران وظیفه‌ناشناس شوند و اعتبار نیروی انتظامی کشور را زیر سوال ببرند. انتظار مسئولان روابط عمومی کلانتری ۱۰۵ عباس آباد که این مسئله در حوزه ایشان رخ داده، ضمن پیگیری موضوع پاسخی قانع کننده در این مورد بدهند.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches